Česko je a nadále zůstane domovem společnosti Škoda, uklidňuje šéf automobilky Bernhard Maier

ČTK ČTK
Aktualizováno 5. 10. 2017 21:57
Česká republika je a nadále zůstane domovem společnosti Škoda Auto, české výrobní závody zásadně jsou a budou na prvním místě, píše předseda představenstva Škody Auto Bernhard Maier v dopise zaměstnancům, který má ČTK k dispozici. Maier tak nepotvrdil, ale ani nevyvrátil spekulace, že se má část výroby Škody přesunout do Německa. "Poptávka je však tak vysoká, že musíme prověřovat i možnosti dalšího rozšíření našich kapacit. V tomto ohledu je nám ku prospěchu výrobní svazek koncernu Volkswagen, který je v rámci celosvětového automobilového průmyslu jedinečný. V této záležitosti se však jedná výlučně o pokrytí špiček ve výrobě," píše Maier v dopisu.
Bernhard Maier
Bernhard Maier | Foto: Porsche

Mladá Boleslav - Vedení společnosti Škoda Auto se ve čtvrtek snažilo dopisem zaměstnancům uklidnit obavy vyvolané nepotvrzenými informacemi, že se má část výroby Škody přesunout do Německa. "Naše české výrobní závody zásadně jsou a budou na prvním místě. Česká republika je a nadále zůstane domovem společnosti Škoda Auto," píše předseda představenstva Škody Auto Bernhard Maier v dopise, který má ČTK k dispozici.

Podle Maiera pracuje firma v současné době na hranici kapacity a výrobní závody jsou plně vytížené. Automobilka spoléhá na vysoké nasazení a flexibilitu všech zaměstnanců a na konstruktivní spolupráci s Odbory KOVO. "Poptávka je však tak vysoká, že musíme prověřovat i možnosti dalšího rozšíření našich kapacit. V tomto ohledu je nám ku prospěchu výrobní svazek koncernu Volkswagen, který je v rámci celosvětového automobilového průmyslu jedinečný. V této záležitosti se však jedná výlučně o pokrytí špiček ve výrobě," píše Maier v dopisu.

Vedení a odbory německé automobilky Volkswagen prý chtějí, aby se část produkce koncernové divize Škoda Auto přesunula do Německa a aby česká divize platila více peněz za sdílené technologie. Snaží se tak omezit konkurenci, kterou Škoda představuje pro klíčovou koncernovou značku Volkswagen, řekly agentuře Reuters zdroje z podniku.

Podle předsedy podnikové rady Jaroslava Povšíka se Volkswagen snaží přesunem výroby vyřešit současnou krizi. "Chtějí zajišťovat vytížení německých lokalit. Nejde jim Passat, ale vidí, že Superb se prodává dobře, a rádi by si ho tam vzali," míní Povšík. Podle něj má na situaci velký vliv také aféra dieselgate, která téměř zastavila prodeje aut koncernu VW v USA. "Dochází k určitým příjmovým položkám, které jsou negativní, takže se shánějí peníze ze značek, které mají dobrou likviditu jako my," uvedl Povšík.

Odboráři ve čtvrtek pohrozili omezením přesčasů, bude-li vedení mateřského koncernu Volkswagen trvat na přesunu části výroby české automobilky do Německa. Odborářům se nelíbí hlasy z VW, podle kterých má Škoda nepoctivou výhodu v podobě kombinace německé technologie s levnější pracovní silou. Dohody o vícesměnných modelech práce vyprší na konci roku.

V případě přesunu části výroby Škody do Německa by podle Povšíka zaniklo zhruba 2000 míst. Podle ekonomů by ale přesun neměl znamenat snižování počtu zaměstnanců, protože Škoda Auto se v České republice potýká s nedostatkem kapacit. "Nenechte se současnými diskuzemi znejistit. Od našeho záměru dále společně pracovat na úspěšné budoucnosti společnosti Škoda Auto se nenecháme odradit," uzavírá Maier.

Provozní zisk divize Škoda Auto se v minulých třech letech více než zdvojnásobil na loňských 1,2 miliardy eur (31 miliard Kč). Zisková marže v divizi tak dosáhla 8,7 procenta, což je v rámci koncernu Volkswagen druhá nejvyšší úroveň po luxusní značce Porsche. Marže u značky VW se naopak v důsledku poklesu provozního zisku snížila na 1,8 procenta.

VIDEO: Škoda Vision E půjde do prodeje v roce 2020 | Video: ŠKODA Česká republika
 

Právě se děje

Další zprávy