Costa Coffee zamíří do všech krajů. Chce víc poboček i automatů na benzinkách

Michal Šenk Michal Šenk
11. 6. 2017 14:30
Třetinu všech káv si lidé objednávají s sebou. Značka se snaží necílit na konkrétní typy zákazníků, ale chce být pro každého.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Michal Šenk

Praha - Skupina Lagardere Travel Retail, která je v Česku takzvaným master franšízantem kaváren Costa Coffee, chystá jejich další expanzi. K nynějším devětatřiceti kavárnám přibudou brzy další tři v Ústí nad Labem, Českých Budějovicích a v Praze.

"Do konce příštího roku chceme být s Costa Coffee přítomni ve všech krajských městech," říká Richard Procházka, výkonný ředitel Lagardere Travel Retail pro Českou republiku. Nyní jsou tyto kavárny v polovině ze čtrnácti krajů v zemi.

Costa Cofee do Česka vstoupila v roce 2008, když francouzský Lagardere získal licenci pro zdejší trh od jejího majitele, britské skupiny Whitbread. Značka se snaží necílit na konkrétní typy zákazníků, ale chce být pro každého.

"Třetina všech káv servírovaných v našich kavárnách je takzvaně do ruky jako kafe s sebou. A tento trend dál poroste," poznamenává Procházka. I proto firma investuje také do speciálních automatů Costa Express, kterých je v Česku už na čtyři desítky.

Významnému rozšíření automatů pomohla spolupráce se sítí čerpacích stanic Shell. Značku Costa Express najdeme na všech dálničních benzinkách Shellu v Česku.

Celkové tržby skupiny Lagardere Travel Retail dosáhly v roce 2016 přes 4,3 miliardy korun, přičemž tržby za samotné sítě Costa Coffee přesáhly 300 milionů korun a oproti roku 2015 vyrostly o víc než deset procent.

Firma uvádí, že měsíčně navštíví její kavárny více než 380 tisíc lidí, kteří vypijí více než 255 tisíc šálků kávy. "Všechny kavárny jsou naše, provozujeme je sami. Automaty pak provozujeme s obchodníkem v místě a dělíme se o obrat," upřesňuje Procházka. Vstupní náklady na otevření jedné kavárny Costa Coffe dosahují kolem 4,5 milionů korun.

Lagardere Travel Retail provozuje v Česku i další sítě. U trafik Relay je takzvaným franšízorem a pronajímá franšízantům licence. Jinde je sama franšízantem, zatímco koncept patří jinému majiteli - například pekařství Paul, Burger King na Letišti Praha či některé pobočky freshbaru Ugo.

V duty free zónách na letištích pak Lagardere Travel Retail zastupuje luxusní značky Burberry, Zegna či Salvatore Ferragamo a další. "Máme chuť rozvíjet další značky jak v gastronomii, tak v maloobchodu. Klíčové jsou pro nás dopravní uzly jako letiště, metro, autobusová a vlaková nádražím," říká Procházka. "Jedna z posledních akvizic v tomto směru byla stanice metra Nádraží Veleslavín, kde jsme ve výběrovém řízení získali kontrakt na obsazení infrastruktury celé stanice, kontinuálně soutěžíme nové prostory na Letišti Václava Havla," dodává.

Ve stejném roce jako Costa Coffee vstoupil do Česka také americký kavárenský řetězec Starbucks. Ten má nyní v tuzemsku tři desítky poboček v Praze, Brně a v Ostravě. Značku v Česku rozvíjí společnost AmRest, která se stará i o fastfoody KFC či Burger King. Mezi další rozšířené koncepty s nabídkou kávy patří například německé Tchibo nebo česká síť CrossCafé.

 

Právě se děje

Další zprávy