Čínská CEFC vzala zpět svou investici do vydavatelství podnikatele Soukupa

ČTK ČTK
Aktualizováno 7. 9. 2017 16:09
CEFC uplatnila své právo na vrácení minoritního akcionářského podílu společností Empresa Media a Médea původnímu majiteli Jaromírovi Soukupovi.
Vlastník fotbalové Slavie si rozmyslel jednu z dalších svých investic v Česku.
Vlastník fotbalové Slavie si rozmyslel jednu z dalších svých investic v Česku. | Foto: Milan Kammermayer

Praha - Čínská společnost CEFC dokončila odchod z majetkové struktury společností Empresa Media a Médea. Ve středu uplatnila své právo na vrácení akcionářského podílu (put opci) původnímu majiteli Jaromírovi Soukupovi, řekl dnes agentuře ČTK mluvčí CEFC Pavel Bednář. Na řízení obou firem se CEFC China nepodílí od poloviny března 2017, kdy její zástupci odešli z orgánů společností.

CEFC do obou firem majetkově vstoupila v září 2015, kdy zároveň ohlásila akvizice v řadě tuzemských firem. Smlouvy byly podepsány v Šanghaji v rámci návštěvy prezidenta Miloše Zemana v Číně. CEFC získala v obou společnostech minoritní podíl. Loni v červenci se stal místopředseda představenstva evropské CEFC Group Company Jaroslav Tvrdík místopředsedou představenstva Empresa Media, aby prezentoval minoritního vlastníka.

Obrat společnosti činil předloni 5,489 miliardy korun. Nejziskovější částí byla Médea, která vykázala provozní zisk (EBITDA) 127,1 milionu Kč. Skupina Empresa Media naopak skončila v provozní ztrátě 14,4 milionu Kč. Vydavatelství vlastní mimo jiné TV Barrandov a vydává časopis Týden. Médea je mediální skupinou.

Čínská společnost CEFC si jako sídlo svých evropských aktivit vybrala Českou republiku, kde nyní zaměstnává přes 4000 lidí. Dosud zde uskutečnila investice za 36 miliard korun a výše dokončovaných investic je 17 miliard korun. V Česku koupila podíly například v aerolinkách Travel Service, kapitálově vstoupila do J&T Finance Group, ovládá Pivovary Lobkowicz Group a je majoritním vlastníkem fotbalové Slávie.

 

Právě se děje

před 3 hodinami

Trump předčasně zveřejnil záznam rozhovoru s televizí CBS

Bílý dům dnes zveřejnil nesestříhaný záznam interview mezi prezidentem Donaldem Trumpem a reportérkou pořadu 60 Minutes (60 minut) Lesley Stahlovou, z něhož Trump při natáčení předčasně odešel kvůli údajné zaujatosti novinářky, které pohrozil blíže nespecifikovanou odvetou. Podle agentury Reuters tím prezidentská kancelář porušila dohodu s televizí CBS, podle níž měl rozhovor vyjít až o víkendu v rámci zvláštního předvolebního dílu, v němž bude také interview s demokratickým kandidátem Joem Bidenem.

"Podívejte se na tu zaujatost, nenávist a drzost, kterou předvádí (pořad) 60 minut a CBS," napsal Trump na twitteru. Dodal přitom, že moderátorka dnešní (páteční SELČ) druhé a poslední předvolební debaty s Bidenem Kristen Welkerová bude "daleko horší".

Trump sdílel v příspěvku odkaz na video, v němž je pouze jeden záběr na prezidenta. V záznamu jsou však slyšet otázky moderátorky a občas i dalších lidí v místnosti.

Zdroj: ČTK
Další zprávy