reklama
 
 

Na madeirském letišti strávili cestující dvacet hodin. Travel Service s nimi nekomunikovala

26. 7. 2017 20:08
Letadlo společnosti SmartWings se zákazníky společnosti Travel Service kvůli špatnému počasí nevzlétlo z letiště Funchal na Madeiře. Cestující o zrušení letu nikdo neinformoval a zákaznický servis byl po několika hovorech nedostupný. Cestující poté museli nocovat na letišti. Tisková mluvčí Vladimíra Dufková s takovou verzí nesouhlasí. "Let jsme nezrušili, jen se odsouval kvůli počasí," vysvětila Dufková. Dufková také tvrdí, že zákazníkům zajistili občerstvení, některým i hotel. Letiště Funchal je špatnými přistávacími podmínkami pověstné.

Praha/Madeira - Zákazníci společnost Travel Service nocovali na madeirském letišti po tom, co letadlo společnosti SmartWings nevzlétlo kvůli špatným povětrnostním podmínkám. Turisté si stěžují, že s nimi nikdo nekomunikoval a zákaznický servis po několika hovorech přestal zvedat telefon. Pasažéři tak nevěděli, jestli aerolinky let zrušily nebo jen odsouvají, případně kdy z ostrova odletí. "Let jsme nezrušili, jen se odsouval kvůli počasí," vysvětluje mluvčí společnosti Travel Service Vladimíra Dufková.

Dufková také tvrdí, že zákazníkům zajistili občerstvení, některým i hotel. "Kvůli počasí neodletělo hodně lidí, hotely tak byly plné. Přednostně jsme ubytovali rodiny s dětmi," vysvětluje mluvčí.

Cestovním kancelářím se povedlo uložit všechny své klienty. "Když jsme zjistili, že letadlo neodletělo, ubytovali jsme je v hotelech, kde trávili dovolenou. Pokud už byly obsazené, zajistili jsme ubytování nové," popisuje postup Čedoku ředitel Jan Koláčný.

Cestující, kteří neletěli s cestovní kanceláří, strávili na letišti Funchal dvacet hodin. Ráno se pak zapsali v okolních hotelech. "Když nad ránem bylo jasné, že neodletíme, recepce hotelů byly zavřené, dopoledně jsme se ale ubytovali bez problémů," říká jedna z pasažérek Anna Hájková. Domů se Češi dostali ve středu v jedenáct dopoledne.

Nízkonákladové aerolinky SmartWings se loni v žebříčku portálu Skytrax, který hodnotí kvalitu nabízených služeb, umístila mezi jednadvaceti nejhoršími leteckými společnostmi. V Evropě je dokonce jednou ze tří nejhorších. Podle mluvčí společnosti Vladimíry Dufkové je ovšem hodnocení neobjektivní. Navíc se nevztahuje k bezpečnosti letadel, jak mluvčí podotkla. Tu hodnotí například "černá listina EU". Společnost SmartWings na ní není.

Podle nařízení Evropské unie mají v případě zrušení letu cestující právo na odškodnění až 600 eur. To ale neplatí v případech, kdy nastanou nepředvídatelné okolnosti, například nepříznivé počasí. V takových případech aerolinky náhradu vyplácet nemusí. Letiště Funchal je přitom špatnými přistávacími podmínkami pověstné. Přistávací dráha je velmi krátká. Navíc je obklopená z jedné strany mořem a z druhé horami. 

autor: Klára Čeperová | 26. 7. 2017 20:08

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama