reklama
 
 

Českou poštu dál povede její dočasný ředitel Martin Elkán

13. 6. 2014 11:32
Hlavním úkolem bude vyřešit provoz ztrátových poboček nebo doplňkový prodej na poštách.

Praha - Ministr vnitra Milan Chovanec (ČSSD) definitivně jmenoval generálním ředitelem České pošty bývalého ředitele obchodu a marketingu Martina Elkána, který už vedl poštu dočasně od dubna. Tehdy nahradil Petra Zatloukala, který po dohodě s Chovancem rezignoval.

Elkán má pomoci poště vyřešit problémy, se kterými se v poslední době potýká. Musí si poradit s provozem ztrátových poboček za situace, kdy stát požaduje zachování rozsahu poštovní sítě, nastavit systém doplňkového prodeje na poštách, posílit spolupráci s obchodními partnery nebo vyjednat s odbory kolektivní smlouvu na příští rok.

Odboráři si změnu chválí

Právě odbory Elkánovo jmenování vítají. "Z pohledu převážné většiny lidí je to určitě pozitivní už vzhledem k tomu, že pošta potřebovala člověka, který je s firmou spojený delší dobu a může tomu dát vedle toho profesního i lidský rozměr," řekl předseda Poštovního podnikového koordinačního odborového výboru Karel Koukal.

Podotkl, že odboráři chtějí s vedením jednat o zvýšení tarifních mezd, které se v posledních několika letech neupravovaly.

Nově jmenovaný generální ředitel nastoupil do České pošty v roce 1996 po krátkém působení v Českomoravské stavební spořitelně jako vedoucí marketingu.

V následujících letech se mimo jiné věnoval řízení obchodní činnosti v regionech, ale i produktovému marketingu a marketingové komunikaci se zákazníky. Od roku 2010 byl vrchním ředitelem divize pro obchod a marketing a o rok později jej Zatloukal zároveň jmenoval svým zástupcem.

Pošta je největším zaměstnavatelem v Česku, aktuálně v ní pracuje přes 32 tisíc lidí. Roční tržby státního podniku se pohybují okolo 20 miliard korun, společnost hospodaří se ziskem v řádu stovek milionů korun.

autor: ČTK | 13. 6. 2014 11:32

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama