České potraviny mohou dobýt Čínu. Vzniká nový řetězec

Michal Šenk
2. 6. 2015 9:20
Nově vznikající retailový řetězec Brig se chce zaměřit na evropské potraviny, zpočátku hlavně z Česka a okolních zemí.
Ilustrační snímek.
Ilustrační snímek. | Foto: Pivovar Samson

Praha – Potraviny českých výrobců mohou uspět v Číně. Podnikatel Jou‑lun Čang, který patří k nejbohatším v Číně, tam plánuje vystavět stovky supermarketů zaměřených na evropské potraviny. Klíčovým sortimentem má být právě zboží z Česka.

"Do konce roku by se mělo vše dohodnout, první prodejny v Číně mají začít fungovat příští rok," řekl Hospodářským novinám majitel poradenské společnosti BNG Marek Gomola.

Nově vznikající retailový řetězec Brig se má zpočátku opírat právě o potraviny z Česka a okolních zemí (Polska, Německa, Slovenska) prostřednictvím kontaktů firmy BNG. V další fázi rozvoje obchodní sítě mají přibývat i potraviny z dalších zemí Evropské unie.

Mezi společnostmi, s nimiž BNG a Brig už domlouvaly detaily spolupráce, jsou například Vinařství Mutěnice nebo výrobce kávy, čajů a cukrovinek Mocca.

Podnikatelské mise pořádané koncem loňského roku Českou‑středoasijskou smíšenou obchodní komorou, která měla za cíl české potravináře seznámit s projektem Brig, se pak účastnily například Karlovarské minerální vody, Kostelecké uzeniny nebo mlékárny Tatra. Ty všechny zatím zvažují svoji další roli v projektu.

Gomola podotýká, že české potraviny mají v Číně dobrý zvuk. Čínský partner má velký zájem o silné značky, jakými může být například české pivo, Becherovka, oplatky Kolonáda a podobně.

Na čínském trhu jsou známé značky z Evropy vnímány jako luxusní zboží. Podle obchodní komory je tak v Číně možné takové značky prodávat až za trojnásobky českých cen.

Další podrobnosti čtěte v Hospodářských novinách.

 

Právě se děje

Další zprávy