Česká spořitelna končí s Palečkovými. V nové kampani sází na emotivní příběhy

Olga Skalková Olga Skalková
2. 3. 2017 14:00
Největší banka podle počtu klientů spouští novou marketingovou kampaň pod názvem Když ve vás někdo věří, dokážete víc. Jejími hrdiny jsou konkrétní lidé a projekty spojené se spořitelnou. Nahradí reklamu s animovanou rodinou Palečkových, která začala před dvěma lety.
Nová kampaň České spořitelny
Nová kampaň České spořitelny | Foto: Česká spořitelna

Praha - Česká spořitelna končí s marketingovou kampaní založenou na animované rodině Palečkových, s níž přišla před dvěma lety. Nahrazuje ji reklamou, která stojí na reálných příbězích klientů nebo projektů, na nichž se podílela.

Nová kampaň poběží pod názvem Když ve vás někdo věří, dokážete víc a odstartovala 1. března na billboardech. První spot v televizích se objeví 6. března a jeho hlavním motivem je příběh profesora Václava Vojty, známého neurologa a dětského terapeuta, který po okupaci Československa v roce 1968 emigroval do západního Německa. V Mnichově pokračoval v léčení dětských vývojových poruch a stal se světově uznávaným odborníkem. Počátkem 90. let vznikla v Česku Vojtova společnost, která jeho diagnostickou a terapeutickou metodu dál rozvíjí a propaguje. Jde současně o dlouholetého klienta České spořitelny.

Cílem nového konceptu je emotivní formou představit Českou spořitelnu jako spolehlivou banku, která provází jednotlivce a firmy po celou dobu života a chce přispívat k jejich prosperitě a tím i prosperitě tuzemské ekonomiky. Spořitelna chce změnit vnímání své značky, která patří mezi nejhodnotnější, ale pro mnohé Čechy je synonymem velké a málo pružné firmy.

"Rádi bychom, aby Česká spořitelna byla vnímaná jinak než jako firma, která jen prodává produkty a služby. To, že chceme s klienty být ve všech jejich životních situacích a být jejich průvodcem na cestě k prosperitě, chceme veřejnosti ilustrovat různými příběhy. Na to už nám ale produktová reklama, zaměřená hlavně na poradenství, nestačila. Proto jsme se s Palečkovými rozloučili," říká Monika Hovorková, ředitelka marketingu České spořitelny.

"Ukážeme i příběhy běžných lidí, které sice neměly takový společenský dopad jako ten profesora Vojty, ale přinesly do života rodiny pozitivní změnu. Tyto spoty budou poukazovat i na službu Moje zdravé finance, s níž jsme od podzimu v pobočkách začali a teď už ji nabízíme v celé síti," upřesňuje Hovorková.

Součástí kampaně budou i dokumentární snímky o lidech, jejichž příběhy spořitelna využije. První dokument o profesorovi Vojtovi a jeho třech dětech natočila Olga Špátová a banka ho nabízí na internetu.

Podle Hovorkové spořitelna chystá letos ještě jeden další velký imagový spot, který bude navázaný na příběh obnovy vesnice Neratov. "Každý rok bychom rádi připravili jeden až dva podobné televizní spoty," dodává Hovorková.

Nový koncept vznikl ve spolupráci s agenturou Young & Rubicam, filmovou podobu prvnímu spotu dal režisér Dan DiFelice. Kameramanem byl Steve Annis, který ten mimo jiné tvořil reklamu s olympijským plavcem Michaelem Phelpsem na Under Armour. Hlas, který provází a říká název kampaně v prvním spotu o profesorovi Vojtovi, patří Jiřímu Dvořákovi. Samotného Vojtu hraje Daniel Rous.

 

Právě se děje

Další zprávy