Žluté vlaky svezly za první rok 900 tisíc cestujících

Tereza Holanová Tereza Holanová
25. 9. 2012 11:14
RegioJet se nyní chystá na trasu do Berlína a Hamburku, se spojením do Brna váhá
Foto: Aktuálně.cz

Praha - Soukromý železniční dopravce RegioJet přepravil a první rok svého působení na českých kolejích 900 tisíc cestujících, v průměru tedy 2465 pasažérů denně. V současné době už cestuje žlutými vlaky denně okolo 3900 osob.

Průměrná obsazenost vozů, které jezdí na trase Praha - Ostrava - Havířov (a jednou denně v každém směru Žilina), činila v uplynulém roce 84 procent. Nyní společnost mezi těmito městy vypravuje 18 spojů denně, loni v září přitom dopravce začínal s šesti.

Zda celkový počet přepravených pasažérů naplnil očekávání firmy, mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj nesdělil. Obsazenost ale podle něj potěšila. "Počítali jsme, že se bude pohybovat mezi 50 a 60 procenty," odpověděl pro Aktuálně.cz.

Německo na prvním místě

Skupina, která na nejatraktivnější trase v zemi narušila monopol státního podniku České dráhy, chce své kapacity posilovat i nadále.

Od prosince, kdy vstoupí v platnost nový jízdní řád, posílí spojení mezi Třincem a Českým Těšínem o šest spojů denně. V současné době mezi těmito městy jezdí dva vlaky denně.

Na otázku, zda RegioJet nadále usiluje o svůj vstup na trasu Praha - Brno, jak deklaroval ředitel skupiny Radim Jančura loni na podzim, Ondrůj reaguje, že se zatím stále jedná pouze o předmět úvah.

"Žádný konkrétní posun tu není," sdělil mluvčí s tím, že až se rozhodnou do Brna začít jezdit, tak jim postačí přidělení kapacity od Správy železniční dopravní cesty.

Za prioritní úkol však nyní označuje vstup na trasu Praha - Hamburk - Berlín. Stejně tak by skupina ráda pokračovala v expanzi na Slovensko, kde přepravuje cestující mezi Bratislavou, Komárnem a Dunajskou Stredou.

Partner, nebo konkurent?

V dalších měsících bude podle Ondrůje nárůst svezených osob pokračovat, strach z dalšího konkurenta - společnosti Leo Express, která vstoupí na český trh letos v prosinci - zatím RegioJet nemá.

"Vznikne tak silná dvojka, která se stane symbolem kvalitní železniční dopravy. Zákazníci pak budou mít málo důvodů, aby využívali služeb Českých drah," uvádí mluvčí RegioJetu.

Soupeřit s dalším hráčem pak Jančurova společnost hodlá hlavně v tom, že nabídne větší dopravní kapacitu a hustší síť zastávek.

Podívejte se, kdo bude letos soupeřit o české cestující:

Jak se cestuje vlakem RegioJetu:

 

 

 

Právě se děje

Další zprávy