Živě: S krachující CK v cizině? Nejistota a málo zpráv

Dušan Klimeš
25. 7. 2007 17:30
Popis posledních dnů a hodin před bankrotem CK
Na pláži
Na pláži | Foto: Aktuálně.cz

Čtěte více
Autor fotografie: Aktuálně.cz

Čtěte více

Deník Aktuálně.cz upozornil jako první na možnost úpadku cestovní kanceláře I'm travelling. Projděte si exkluzivní zprávy:

Kam pro pomoc?

  • O návrat klinetů se bude starat Česká pojišťovna, u které je cestovní kancelář I'm travelling pojištěna.
  • Nejlépe je obrátit se na asisteční službu "EuroAlarm" na čísle 221 860 640, která s klienty požadavky vyřídí.

Blogy na Aktuálně.cz

Ivana Picková: Vosí hnízdo cestovních kanceláří

Alanya/Praha - Před několika hodinami zkrachovala první cestovní kancelář v této sezóně. Problémy údajně měla již delší dobu, přesto její klienti nic netušili.

Reportér Aktuálně.cz Dušan Klimeš se shodou okolností jako turista zúčastnil posledního téměř normálního zájezdu cestovní kanceláře I´m travelling, kde se začaly objevovat první problémy.

Klid před bouří

Jak vůbec vypadá dovolená v zahraničí, na kterou klient vycestuje s krachující společností?

Především nemá dostatek informací.

Je v cizí zemi, většinou odstřihnutý od běžných informačních zdrojů, jako je internet, televize či rádio.

Od toho se odvíjí i to, že často do poslední chvíle netuší, že cestovní kancelář má problémy.

Ještě minulý týden přitom delegátky společnosti nabízely klientům, zda si nechtějí prodloužit svůj pobyt na náklady společnosti. Místo odletu v pátek si mohli zvolit sobotu či dokonce úterý.

Lákavá nabídka. Údajně z důvodu přeplněných letadel a nedostatku charterových letů.

Ovšem ti, kteří odmítli a domů chtěli letět již v pátek, byli nemile překvapeni. Původní odjezd autobusu na letiště byl naplánován na třetí hodinu, nakonec ho společnost posunula na půl desátou večerní.

Delegáti nic netuší

S tím, že pokoje museli klienti opustit již o dvanácté polední, se z celého dne stává útrpné čekání.

Přichází osmá hodina a ve skupině se začíná proslýchat, že cestovka je v problémech. Zdrojem informací ale nebyly delegátky či zástupci společnosti, ale telefonát jedné klientky domů, kdy jí její blízcí řekli o reportáži v televizi Prima, která informuje o "nestandardních" situacích, do kterých se klienti I´m travelling dostávají.

V tu chvíli zavládne mezi cestovateli nejistota, každý zkouší zjistit, co se děje. Jen delegátky nic netuší. A zřejmě jsou skutečně tím posledním, komu se informace o skutečném stavu donesou.

"Jim nic neřeknou, aby pak vypadaly důvěryhodně, když nám říkají, že o žádných problémech neví," říká Pavel z Olomouce.

Jen chvílemi je tušit, že i samotné emisařky firmy něco tuší, ale navenek musí působit sebejistě a s úsměvem.

Na vlastní účet

Tématu se začínají věnovat i média. Po chvíli přichází zpráva, že páteční odlet nebyl jen odložen, ale zrušen kvůli tomu, že cestovní kancelář nezaplatila dopravci.

Další vlna nejistoty, zda klienti odletí nočním charterem a jak budou vypadat následující dny.

Turisté, kteří se rozhodli zůstat do soboty, mají odletět o půlnoci. Cestou autobusem se vypráví příběhy o tom, jak cestovní kancelář špatně zachází s klienty.

Například parta tří mladých lidí původně chtěla využít nabídky zůstat na náklady CK do úterý. V sobotu ráno ale za nimi přišel manažer hotelu a oznámil jim, že každý z nich dluží čtyřicet eur a pokud chtějí i nadále zůstat v hotelu, musí si to zaplatit sami.

Cestovka už zkrátka neplatí.

Přesto stále nevyhlásila bankrot, aby se do věci mohla vložit pojišťovna, která jí zajišťuje povinné pojištění proti úpadku. Tento krok přichází až dnes.

 

Právě se děje

Další zprávy