VW se bojí, jak bude bez šrotovného. Zvedlo prodej o 2%

Veronika Skálová Veronika Skálová
11. 12. 2009 12:11
Volkswagen oznámil listopadový růst prodeje o 19 procent. Jde však o vliv šrotovného, které už skončilo
Space Up je nový rodinný model Volkswagenu.
Space Up je nový rodinný model Volkswagenu. | Foto: Reuters

Frankfurt - O dvě procenta směrem vzhůru vyslalo od ledna do listopadu šrotovné poptávku po vozech koncernu Volkswagen.

Jen v listopadu to bylo o 19 procent, samotné Škodě Auto vzrostl prodej o 26 procent v porovnání s loňským rokem. Údaje dnes zveřejnilo vedení automobilky.

Automobilový gigant se však obává příštího roku, kdy už bude šrotovné nejen v Německu, ale i v dalších evropských zemích dávno minulostí.

"Nadcházející rok bude mimořádně náročný. Na trzích po celém světě se očekávají velmi rozdílné vývoje. Zatímco vzestupný trend v Číně by měl pokračovat, očekáváme výrazný pokles zejména na evropském trhu," konstatoval šéf prodeje a marketingu VW Detlef Wittig.

Navzdory růstu prodeje se čistý zisk Volkswagenu ve třetím čtvrtletí letošního roku propadl o 86 procent, tržby poklesly o deset procent na 26 miliard eur.

Koncern však dál pokračuje ve své expanzi. Již před časem oznámil, že do devíti let se chce stát největším výrobcem aut na světě. Zatím vlastní soubor devíti značek, který v roce 2011 rozšíří značka Porsche. Volkwagen ve firmě koupil podíl ve výši 49,9 procenta. Tento týden automobilka také oznámila, že převezme téměř pětinu v japonském Suzuki.

 

 

Právě se děje

Další zprávy