Vodafone válcuje konkurenci

Marek Odstrčilík
30. 5. 2006 10:49
Praha - Akce "Vyzkoušej si Vodafone" slaví úspěch. Díky ní nejmenší tuzemský mobilní operátor získal v prvním čtvrtletí dvakrát tolik nových uživatelů než konkurenční Eurotel a T-Mobile dohromady.
Reklamní kampaň s červenou rukou doprovázela v lednu změnu názvu mobilního operátora Oskara na Vodafone
Reklamní kampaň s červenou rukou doprovázela v lednu změnu názvu mobilního operátora Oskara na Vodafone | Foto: Aktuálně.cz

Počet zákazníků se tak Vodafonu zvýšil o 73.000 na 2,214 milionu.

Eurotel od ledna do března zvýšil počet zákazníků o 19.000 lidí na 4,695 milionu, T-Mobile si polepšil o 14.000 na 4,648 milionu uživatelů.

Celkově tak bylo koncem března na trhu 11,56 milionu aktivních mobilních čísel, což představuje zhruba 113 SIM karet na 100 lidí.

"Za výrazným nárůstem počtu nových zákazníků stojí mimo jiné velmi úspěšná nabídka Vyzkoušej Vodafone. Pozitivní také je, že od poloviny ledna, kdy byla spuštěna přenositelnost čísla, do konce března 2006 využilo možnosti přenést své číslo do sítě Vodafonu téměř 14.000 uživatelů a pouze 7000 odešlo k jiným operátorům," uvedl generální ředitel Vodafonu v ČR Grahame Maher.

Finanční výsledky firma nezveřejnila. Uvedla pouze průměrný měsíční příjem na zákazníka, který byl v prvním čtvrtletí 644 korun. Průměr u T-Mobilu byl 470 korun a u Eurotelu 506 korun měsíčně.

"K počtu aktivovaných karet konkurenci gratulujeme. Rozhodně však nepovažujeme za nutné měnit naše plány, protože jde o logický vývoj trhu. Jehoje omezená, už teď připadá na jednoho občana více než jedna SIM karta. Vodafonu/Oskaru samozřejmě pomohlo přejmenování značky, což vždy vyvolá vysokou míru očekávání," řekl Martina Kemrové z tiskového oddělení T-Mobile.

Podle Kemrové bude T-Mobile rozhodně pokračovat vlastní cestou směřující k silné pozici zejména v oblasti finančních ukazatelů. "Samozřejmě přicházíme s řadou novinek, jež má přispět nejen k retenci, ale i aktivaci nových zákazníků," dodala Kemrová.

A jak se dařilo matce?

Mateřský britský Vodafone dnes oznámil, že v minulém fiskálním roce, končícím v březnu, zvýšil provozní zisk o 13 procent na 10,11 pence na akcii.

Společnost s tím dnes oznámila, že se chystá vyplatit investorům navíc tři miliardy liber, tedy 123,5 miliardy korun.

Firma však zároveň vykázala čistou ztrátu 21,9 miliardy liber proti čistému zisku 6,4 miliardy z předchozího roku.

Ztrátu způsobily náklady 23,5 miliardy liber, které podnik musel zaúčtovat kvůli odpisům aktiv, jež koupil ve vlně akvizic v letech 1999 až 2000.

Celoroční tržby Vodafonu vyskočily o deset procent na 29,35 miliardy liber.

 

Právě se děje

Další zprávy