Upravte smlouvy, vyzval telefonní operátory ČTÚ

Ekonomika Ekonomika
26. 4. 2012 14:52
Zákazníci mají dostat možnost vypovědět smlouvu kdykoli
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Thinkstock

Praha - Zjednodušte své smluvní podmínky! Vymažte poznámky pod čarou! Zakomponujte informace o smluvních pokutách přímo do smluv!

Tato a další doporučení dal Český telekomunikační úřad (ČTÚ) tento týden všem třem tuzemským mobilním operátorům. V dopise, který podepsal předseda rady ČTÚ Pavel Dvořák,  je vyzval, aby do července upravili své všeobecné smluvní podmínky do srozumitelnější podoby.

Z podmínek mají hlavně zmizet všechna sporná a nejednoznačná ustanovení nebo poznámky pod čarou. V druhém pololetí chystá podmínky podrobit komplexní kontrole.

Úřad se rozhodl využít nová ustanovení loňské novely zákona o elektronických komunikacích, která rozšiřují jeho pravomoci při ochraně spotřebitele. Na úřad mimo jiné přešly kompetence, které dosud na telekomunikačním trhu měla Česká obchodní inspekce.

Pryč s malými písmenky

"ČTÚ očekává, že budou v co nejvyšší míře reflektovány požadavky spotřebitelů, a to i s ohledem na stovky stížností, které v této souvislosti na ČTÚ přicházejí. Smluvní vztahy musí být upraveny tak, aby byly pro všechny spotřebitele srozumitelné a přehledné a aby spotřebitelé při uzavírání smluvního vztahu měli k dispozici všechny informace uložené zákonem o elektronických komunikacích," uvedl v dopise adresovaném šéfům mobilních operátorů Pavel Dvořák.

Mezi některé z problémů, se kterými se spotřebitelé obracejí na Český telekomunikační úřad ve svých stížnostech, například patří špatné informování spotřebitelů o odebíraných službách, důležité informace skryté mimo smlouvu v drobným písmem psaných všeobecných podmínkách nebo nejasně a neprokazatelně formulované retenční nabídky.

Podle ČTÚ by již v druhém pololetí měli zákazníci dostat možnost podat výpověď ze smlouvy kdykoliv a ne jen v určitém vymezeném období. Operátoři by také měli všechny důležité změny, jako je třeba změna tarifikace nebo limitu stažených dat, nově oznamovat uživateli dopředu v měsíčním vyúčtování.

Podobně by měli být uživatelé informovaní o konci platnosti akčních nabídek nebo době platnosti dobíjecího kreditu.

 

Právě se děje

Další zprávy