TV Prima: T-Mobile údajně prodal nacionále klientů KB

Red Eko
30. 5. 2008 12:10
Banka se brání a zvažuje protiútok
Kreditka, co způsobila vrásky T-Mobilu i KB
Kreditka, co způsobila vrásky T-Mobilu i KB | Foto: Aktuálně.cz

Praha - Jeden ze tří hlavních mobilních operátorů v Česku T-Mobile čelí podezření, že prodal osobní údaje statisíců svých klientů Komerční bance. Podle informací televize Prima se tímto případem už začal zabývat Úřad na ochranu osobních údajů.

Problémovým se měl stát produkt, který obě společnosti nedávno představily: co-brandovaná platební karta T-Mobile a KB. Tuto kreditku totiž získají pouze klienti operátora a momentálně ji neaktivovanou s konkrétním předschváleným limitem obdrželo už 100 tisíc klientů T-Mobilu.  

Banka měla získat tímto způsobem od T-Mobilu kontakt na statisíce klientů. Podle Primy za to mobilní operátor od banky získal velkou finanční odměnu.

Spolupráce, ne nákup klientů

"T-Mobile nikdy žádná data klientů Komerční bance neprodal. Spolupráce obou společností byla připravována v souladu s platnou legislativou. Obě společnosti jsou připraveny poskytnout veškerou potřebnou součinnost Úřadu na ochranu osobních údajů," brání se nařčení Marie Petrovová, šéfka komunikace KB.

"Informace, které uvedla ve svém včerejším vysílání TV Prima, mají spekulativní charakter a jsou zavádějící. Komerční banka bude požadovat nápravu a rovněž zvažuje, že v této věci podnikne  příslušné právní kroky," dodává.

Komerční banka cobrandovanou kreditku odesílá vybraným klientům dopisem neaktivní. Je pak na osloveném, zda se rozhodne kartu aktivovat. Ti, kdo nabídku nepřijmou banka kontaktuje i telefonicky.

 
Foto: Aktuálně.cz
Čtěte souvislosti:
Chcete kartu, která vám něco dá? Známe takové

Banka podle TV Prima získala od operátora informace o tom, jakými penězi klienti disponují a jak jsou staří. Na základě toho oslovila 800 tisíc z nich, jimž karty nabízí.

Komu KB pošle kartu?

Podle marketingového ředitele KB Zdeňka Mojžíška banka nezná konkrétní údaje o klientech. Jak uvedl na tiskové konferenci při představení produktu: operátor bance poskytuje pouze dílčí informace, nikoli přesné nacilonále nebo dokonce čisté příjmy klienta. Úvěrový scoring potenciálního klienta je prováděn z většiny na základě toho, kolik u mobilního operátora utratí za měsíc.

Banka také musela připravit speciální hodnocení bonity klientů mobilního operátora při určování úvěrového rámce kreditkly, vzhledem k tomu, že nezná standardní údaje, které je při žádosti potřeba uvést.

Mluvčí T-Mobile se pro Primu hájila tím, že operátoři banky mají telefonní čísla, nevědí však komu volají. Firma se také odvolává na to, že její klienti při podpisu smlouvu souhlasili s dalším poskytnutím osobních údajů.

Úřad na ochranu osobních údajů prověřuje podle své mluvčí to, jak konkrétně obchodní podmínky vypadají včetně toho, jak jsou klienti o věci informováni.

Obdobné karty však nejsou na trehu novinkou. Cobrandové karty již několik let nabízí banky ve spolupráci například se společnostmi Shell, CK Fischer, ČSA, nebo Generali. Na trhu je i cobrandová karta Citibank a O2, která spatřila světlo světa ještě jako Citi-Eurotel.

 

Právě se děje

Další zprávy