Tesco má předvánoční hit, jenom u něj budou Kabáti

Tomáš Fránek
23. 11. 2010 19:10
Skupina Kabát se dohodla na prodeji svého nového CD jenom s řetězcem Tesco
Foto: Tesco

Brno - Obchodní řetězec Tesco získal v Česku netradiční exkluzivitu a výhodu v předvánočním lákání zákazníků.

Jenom v Tescu totiž bude první týden po vydání podle informací deníku Aktuálně.cz k dostání nové album skupiny Kabát.

Skupina vydává album po čtyřech letech a z obchodního hlediska je to pro řetězec sázka na jistotu. Kabát totiž prodává desetitisíce CD. Předchozího alba Corrida prodal Kabát v prvním týdnu 45 tisíc nosičů, což je skoro polovina všech CD, které skupina s albem Corrida prodala.

Dvě silné značky

"Je to spojení dvou silných značek. Tesco určitě nabídne exkluzivní podmínky a prodej CD jenom v obchodním řetězci může přitáhnout další nakupující, kteří v obchodech utratí i další peníze na předvánočních nákupech," řekl ekonom Milan Tichý ze společnosti Ametyst.

Podmínky spolupráce obě strany nijak podrobně nekomentují. Podle informací Aktuálně.cz jde především o to, že Tesco nabídlo jak bohatou síť svých obchodů po celé zemi, tak zajištění propagace prodeje CD a důstojné místo v obchodech.

"Nejde o diskriminaci ostatních prodejců. Tato společnost přišla s konkrétní nabídkou, na základě naší poptávky, a podmínky spojené mimo jiné i s propagací a množstevní dostupností tohoto nosiče byli pro nás, a myslíme si že hlavně pro Vás, kteří uvažujete o koupi tohoto CD, vyhodnoceny jako nejlepší," uvedla skupina Kabát ve svém prohlášení. V Praze a v Brně navíc bude zahájení prodeje alba provázet i autogramiáda přímo v obchodech Tesco.

Foto: Petr Protivánek

Tesco provozuje 69 hypermarketů, 41 supermarketů, 25 prodejen Tesco Expres, šest obchodních domů a 18 čerpacích stanic. Na loňském žebříčku deseti největších tuzemských obchodníků připadlo společnosti Tesco s odhadovanými tržbami 46,5 miliardy korun třetí místo.

Exkluzivita výjimečná

Skupina Kabát je z obchodního hlediska v Česku výjimečný produkt. Jenom předchozího alba Corrida prodala téměř 100 tisíc nosičů. A kompilaci Suma sumárum si koupilo přes 130 tisíc. Loni na koncert skupiny na pražský Vypich přišlo 60 tisíc lidí, více než na pražský koncert Madonny.

Nové album skupiny má vyjít 10. prosince, název skupina tají.

Kabát nevolí exkluzivitu při prodeji své hudby poprvé. Lístky na koncert na Vypichu prodávala skupina jenom přes prodejny O2.

Tuzemské hudební skupiny nebo interpreti ale většinou jednoho exkluzivního partnera pro prodej svých alb nevolí.

Výjimkou jsou akce skupin jako je Wohnout, Vypsaná Fixa nebo Horkýže Slíže, kteří své nové album nabídli nejprve prodeji a ke stahování přes T- Mobile. Lidé mohli za stažení zaplatit kolik chtěli.

 

Právě se děje

Další zprávy