Staropramen prodal vloni o sedm procent piva méně

ČTK ČTK
25. 3. 2011 16:23
Kvůli ekonomické krizi lidé omezili zbytné výdaje, tedy i nákupy piva
Ilustrační foto
Ilustrační foto | Foto: Tomáš Adamec, Aktuálně.cz

Praha - Pivovary Staropramen loni v tuzemsku a na zahraničních trzích prodaly 2,8 milionu hektolitrů piva. Je to o sedm procent méně než v roce 2009.

Informaci sdělil agentuře ČTK mluvčí společnosti Pavel Barvík. Na poklesu prodejů se kromě pokračující ekonomické recese podle něj podílelo také navýšení spotřební daně z loňského ledna, které zvýšilo ceny piva. V číslech není zahrnuta licenční výroba piva značky Staropramen v zahraničí, která naopak meziročně vzrostla o 17 procent.

Výsledek je přesto podle Barvíka lepší, než naznačoval vývoj prodeje v prvním pololetí 2010. Pokles výroby zmírnil úspěch nových piv uvedených na trh loni před hlavní pivovarnickou sezonou, jimiž byly jedenáctistupňové pivo Staropramen a Braník Dvoulitr v PET láhvi.

Toho od uvedení na trh loni v červnu do konce roku firma prodala více než 70 000 hektolitrů, čímž se značka stala druhou nejprodávanější na rostoucím trhu piva v plastových obalech.

Lidé kvůli vyšší nezaměstanosti pijí méně piva 

"České pivovarnictví má za sebou druhý rok poznamenaný ekonomickou recesí, jejíž dopad na vývoj oboru byl navíc umocněn výrazným zvýšením spotřební daně na jeho počátku a na to navazujícím zdražením piva," uvedl generální ředitel Pivovarů Staropramen Zbyněk Kovář. "Zhoršené makroekonomické údaje včetně rostoucí nezaměstnanosti zmenšily disponibilní příjem obyvatel, což v kombinaci s nedůvěrou spotřebitelů v ekonomiku vyvolalo přirozenou reakci v omezení zbytných výdajů, mezi které spotřeba piva patří," dodal.

Domácí prodej společnosti klesl loni o necelých sedm procent, když se snižoval především prodej levnějších značek piv. Hlavní značka Staropramen zaznamenala loni pokles prodeje o necelá tři procenta, což bylo méně než představoval pokles celého domácího pivního trhu. Staropramen tak druhým rokem po sobě posílil svůj podíl na trhu.

Vývoz firmy byl loni meziročně o devět procent nižší. Pivo značky Staropramen mohli v loňském roce ochutnat lidé ve 32 zemích světa. Nejvýznamnějšími odbytišti byly Velká Británie, Německo, Švédsko, Slovensko, Ukrajina a Rusko. Staropramen je licenčně vyráběn v Rusku, na Ukrajině, v Bulharsku, od loňska také Chorvatsku a Srbsku.

Společnost, která je po Plzeňském Prazdroji dlouhodobě dvojkou na tuzemském pivním trhu, je součástí pivovarské skupiny StarBev se sídlem v Praze od prosince 2009. Značka Staropramen je vlajkovou lodí této skupiny.

 

Právě se děje

Další zprávy