SOS: ČSOB zastrašuje klienty

ČTK, eko
11. 11. 2005 14:48
Praha - Sdružení obrany spotřebitelů tvrdí, že ČSOB zatrašuje klienty, kteří se chtějí přidat k žalobě.

Sdružení obrany spotřebitelů ČR (SOS) dnes obvinilo ČSOB, že se pomocí šíření informací o několikatisícových nákladech na případně prohraný soudní spor ohledně bankovních poplatků snaží své klienty odradit od hromadné žaloby na tuto největší českou banku. Podle mluvčí SOS Ivany Pickové může prohraný spor stát klienty ČSOB mnohem méně peněz a čím více lidí se k žalobě připojí, tím menší částka na každého účastníka v případě prohry připadne. K výzvě SOS se již připojilo několik desítek klientů ČSOB.

SOS odhaduje, že klient ČSOB by měl v případě, že soud žalobě vyhoví, získat zhruba 1700 korun. Soudní poplatek, který zákazník zaplatí, činí 600 korun, navíc 15 procent z vysouzené částky připadne právní kanceláři. Pokud SOS spor vyhraje, soudní poplatek lidé podle Pickové dostanou zpět. V případě neúspěchu se ale může stát, že se klienti banky budou podílet na úhradě nákladů právního zastoupení ČSOB. Mluvčí ČSOB Milan Tománek tvrdí, že klienti, kteří banku zažalují a neuspějí, přijdou na soudních poplatcích o zhruba 4500 korun.

Picková dnes ČTK řekla, že na sdružení se nyní obracejí lidé, kteří se kvůli těmto informacím ČSOB o vysokých nákladech bojí k podání žaloby připojit. "Podle názoru některých spotřebitelů má současné mediální vystupování ČSOB jediný cíl - klienty zastrašit. Setkáváme se však i s opačným efektem. Někteří spotřebitelé mají zájem se zapojit právě v důsledku tohoto chování ČSOB, které považují za arogantní a mocenské," uvedla Picková.


"Výše hrozících nákladů tak záleží hlavně na samotných spotřebitelích. Pokud jich najde odvahu se ozvat proti silnému hráči velké množství, mohou být i v případě nečekané prohry jejich ztráty jen minimální. Věříme, že spotřebitelé budou připraveni aktivně prosazovat svá práva a nejen na poplatky nadávat," uvedla Picková.

Banka navíc v úterý sdružení zaslala otevřený dopis s deseti otázkami, ve kterých žádá vyjasnění řady problémů. ČSOB mimo jiné uvádí, že poplatky existují všeobecně v odvětví služeb. V energetice jde o paušální platbu za elektroměr nebo v telekomunikacích za pevnou linku. Banka také nechápe, proč SOS nechce zažalovat i další banky, které účtují stejné poplatky jako ČSOB.

 

Právě se děje

Další zprávy