reklama
 
 

Škoda Auto spustila výrobu nového modelu Rapid

9. 10. 2011 11:31
Nový sedan má automobilce pomoci zvýšit celosvětový prodej na 1,5 milionů vozů

Mladá Boleslav/Pune - Mladoboleslavská Škoda zahájila výrobu nového sedanu Rapid. Montážní linka se zatím rozjela v Indii, v Česku bude nový Rapid k dostání až příští rok.

Rapid je dlouhý 4,39 metrů, široký 1,70 a vysoký 1,47 metru. Velikostí se zařazuje mezi modely Fabia a Laura (Octavia). Zavazadlový prostor má objem téměř 500 litrů.

"Indie je prvním trhem, na kterém uvádíme nový model Rapid. To podtrhuje význam této země pro náš podnik," řekl předseda představenstva škodovky Winfried Vahland. "V příštích letech chceme na celém světě podstatně přidat. Za tímto účelem podstatně posílíme naše mimoevropské aktivity," dodal.

Nový model má automobilce pomoci dosáhnout svého cíle vyrobit ročně celosvětově aspoň 1,5 milionu vozidel do roku 2018.

Indie má pro mladoleslavský podnik jednu z klíčových rolí. "Indie patří vedle Číny a Ruska mezi trhy s největším potenciálem," připomněl Vahland. Podle odhadu odborníků má Indie do konce desetiletí postoupit mezi pět největších automobilových trhů světa.

V Česku se chystá k prodeji ještě další novinka Škody-Auto. Na konci tohoto roku začne firma prodávat malý vůz Citigo, jehož spotřeba má být jen lehce nad čtyřmi litry. Vyrábět se bude v Bratislavě.

V Indii na plný plyn

Škoda Auto si od nového modelu Rapid a dalších svých značek hodně slibuje. Firma působí na indickém trhu od roku 2001, přičemž letos svůj odbyt podstatně zvýšila. Do konce září činil růst téměř 50 procent.

"Chceme nadále růst a v Indii jedeme na plný plyn," řekl šéf škodovky Winfried Vahland.

Závod společnosti Volkswagen v Pune byl otevřen v roce 2009. Nový Rapid je po modelu Fabia druhým vozem značky Škoda, vyráběným v tomto závodě. Vedle závodu v Pune vyrábí automobilka v Indii své vozy v závodě v Aurangabádu. Zde se vyrábí modely Superb, Laura (Octavia) a Yeti.

Na benzin i na naftu

Rapid lze objednat se zážehovým a vznětovým motorem, s oběma motory s manuální a automatickou převodovkou. Jako benzínový motor je v nabídce agregát o objemu 1,6 litru a výkonu 77 kW. Turbodiesel s technologií Common Rail má taktéž zdvihový objem 1,6 litru a výkon 77 kW.

autor: Ekonomika | 9. 10. 2011 11:31

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama