Šéf Aholdu: Supermarkety se dál budou spojovat

mič
29. 8. 2007 17:30
Johan Boeijenga chce zákazníky naučit na značku

Praha - Češi nejsou věrní značkám supermarketů. Ahold to chce změnit. Také proto skončí s Hypernovou a vsadí vše na jednu značku - Albert, s níž v tržbách předhoní konkurenty. Tomu věří šéf českého Aholdu Johan Boeijenga  

V rozhovoru s českými novináři zárověň striktně odmítl, že by Ahold chtěl opustit český trh trh a rušení Hypernov by tak mohlo být prvním krokem.

Odešli jste z velkého Polska a plánujete odchod ze Slovenska. Česko se tak pro Ahold stává izolovaným ostrovem ve střední Evropě. Nezpůsobí vám to logistické nebo jiné problémy?

Nemyslím. Můžeme využívat synergických efektů s našimi dalšími obchody, které v Evropě máme. Místní trh je pro nás zajímavý vzhledem k tomu, jak rychle se rozvíjí a jak posiluje kupní síla obyvatel.

Nejsou zveřejněné plány jen přípravou na potenciální ústup z českého trhu?

Česká republika je pro nás velice důležitá. Máme tu pozici číslo dvě (pozn. red. - loni se Ahold v žebříčku největších obchodníků podle společnosti Incoma Research dělil o pozici dvojky a trojky trhu s řetězcem Tesco). O umístění na místním trhu budeme bojovat. Chceme se stát jedničkou. Nehodláme Českou republiku opustit.

Aktuálně oznámené přeznačení obchodů na Alberty bychom nikdy neprováděli, kdybychom chtěli trh opustit. Jsou s tím totiž spojené vysoké náklady.  Čeští zákazníci zatím podle našich průzkumů nejsou příliš loajální ke značce obchodu, chceme toho využít a nalákat je na značku Albert.

Foto: Ondřej Besperát, Aktuálně.cz
Češi dostanou nové obchody: Albert Hyper

Kolik bude stát přeznačení všech Hypernov na Alberty a jak bude probíhat?

Náklady nezveřejníme, ale je to ohromná investice. Budeme postupovat postupně prodejnu po prodejně v druhé polovině roku 2008.

Máte už kupce pro prodejny na Slovensku?

V současné době o prodeji stále jednáme s potenciálními kupci. Nemohu ovšem říct, zda máme už nějakého vážného zájemce. Nejsme pod žádným časovým tlakem obchody prodat.

Uvedl jste, že plánujete mít do roku 2010 čtyřicet nových prodejen. Budete jen stavět nové, nebo počítáte s tím, že koupíte nějakého konkurenta?

Počet prodejen chceme do uvedené doby určitě zvýšit nejméně o čtyři desítky, i když nikoho nekoupíme. Jsme rovněž otevřeni, pokud se na trhu objeví někdo, kdo bude chtít prodat, jeho prodejny koupit. Konsolidace na českém trhu bude určitě dál pokračovat. Na českém trhu je totiž stále příliš mnoho hráčů.

 

Právě se děje

Další zprávy