Reklamu dostanete přímo do ruky. Zabalí do ní pečivo

Kateřina Vokurková Kateřina Vokurková
Aktualizováno 3. 2. 2014 10:40
Reklamu na sáčcích od pečiva zatím v Česku využívá kolem třiceti firem.
Foto: Aktuálně.cz

Praha - Nápad na „organizovanou" reklamu na sáčcích na pečivo přišel do Česka zhruba před půlrokem od sousedů z Polska. Vydělávat na něm chce zatím 25 franšízantů, kteří jako klienty získali zatím kolem třiceti inzerentů.

O reklamu mají zájem spíše menší regionální firmy, které chtějí oslovit lokální zákazníky. „Pomalu se ale přidávají větší společnosti. Pro tento způsob reklamy se nedávno rozhodl například dodavatel energií Centropol," říká Jaroslav Malý, takzvaný masterfranšízant pro ČR a Slovensko.

Do systému jsou podle něj zapojeny už stovky prodejen. Ekologické reklamní sáčky na pečivo se zatím prosazují v menších pekárnách a obchodech. „Například v regionu severní Moravy jsou to pekárny Pekaři a spol. nebo Illík," upřesňuje Malý.

Kdy pronikne i do větších řetězců? „To je zatím otevřená otázka. Reklamy je tam na každém kroku dost. My chceme firmám a živnostníkům nabídnout možnost propagace právě tam, kde nejsou jiná reklamní média," vysvětluje Malý.

Šance pro franšízanty

Podle Barbory Štanglové z poradenské společnosti Profit system franchise services má koncept v Česku i na Slovensku šanci. "Na trh totiž přichází s novinkou, která se navíc v sousedním Polsku ukázala jako fungující," říká Štanglová.

Velký potenciál vidí v rozvoji licencí. "Investice do franšízového konceptu není vysoká, možnost zapojit se do něčeho nového láká řadu i začínajících podnikatelů. Myslím si, že tento trend bude pokračovat i nadále," dodává Štanglová.

Licenci na provozování této franšízy lze pořídit za 1350 eur, tedy v přepočtu za zhruba 37 tisíc korun. Franšízant pak ještě odvádí měsíční poplatek ve výši 130 eur. Má za úkol vybudovat ve vytyčeném regionu síť odběratelů, zajistit distribuci reklamních sáčků a samozřejmě i nabízet reklamní plochu jednotlivým firmám.

Malý plánuje, že do dvou let se počet franšízantů zvýší na 45.

Inzerují hlavně menší firmy

Podle Malého se franšízantům podařilo získat už asi třicet inzerentů. Kromě již zmíněného Centropolu mezi ně patří třeba Realitní společnost České spořitelny. Jinak ale převažují menší regionální firmy, jako jsou místní sklenářství, restaurace, kadeřnictví nebo autobazary.

Nejvyužívanější rozměr reklamy je 6,1 x 4,1 centimetru. „Ten stojí zhruba 3100 korun bez DPH," říká Malý. Za tuto cenu firma může inzerovat na balíčku asi 50 tisíc sáčků. "Při tomto přepočtu stojí inzerenta jeden oslovený zákazník 0,063 koruny bez DPH," upřesňuje Malý.

Zájem je ale podle něj i o celou plochu, která odpovídá formátu A4. Takové zviditelnění si objednal například právě zmíněný Centropol. „Dále jednáme o celých stranách s autosalony velkých značek," dodává. Cena u těchto modulů je podle Malého individuální.

Příští rok na Slovensko

Polský koncept reklamních sáčků na pečivo BK Solutions funguje na tamním trhu už tři roky. Počet aktivních franšíz v Polsku se již vyšplhal k devadesáti. Do obchodů se každý měsíc dostávají statisíce reklamních sáčků.

Koncept se ujal také na Ukrajině, rozbíhá se i v Německu a ve Velké Británii.

Tuzemská masterfranšíza se má postarat také o vstup na Slovensko. S nabídkou chce případné zájemce o získání licence začít oslovovat během letošního roku. Cílem pro Slovensko je vybudovat síť zhruba dvaceti franšízantů.

 

Právě se děje

Další zprávy