Reklama nám leze krkem, ale nakupuje podle ní 43% z nás

Veronika Skálová ČTK Veronika Skálová, ČTK
16. 2. 2011 12:00
Reklamě podlehlo při nákupech nejvíc lidí od roku 1994
První místo mezi obtěžující reklamou má ta televizní. Štve víc než tři čtvrtiny lidí. Ilustrační foto
První místo mezi obtěžující reklamou má ta televizní. Štve víc než tři čtvrtiny lidí. Ilustrační foto | Foto: Aktuálně.cz

Praha - Reklama nám sice leze na nervy stále víc, ale také jí stále víc podléháme. Dokazuje to průzkum společnosti Factum Invenio.

Ten zjistil, že lidé už si stěžují i na internetovou reklamu, která obtěžuje asi třetinu dotázaných. Za poslední čtyři roky jich přibylo sedm procent. Nejvíce jim vadí reklama, která na internetu překrývá původní obsah otevřené stránky a reklama, která na ně "vyskočí" v novém okně prohlížeče.

Lidé už mají reklamy "plné zuby", nejvíc je otravuje na komerčních televizních stanicích - u televize Nova to je 82 procent dotázaných, na Primě 78 procent. Ale pozadu nezůstává ani Česká televize, kde má polovina respondentů pocit, že reklamy je příliš mnoho.

Už méně Čechy obtěžuje reklama v rádiu, novinách a časopisech, u těchto médií si na ni stěžuje asi třetina lidí.

Reklama řídí 43 procent z nás

Na druhou stranu ale stále více Čechů vlivu reklamy podléhá. Podle reklamy nakoupilo zboží 43 procent dotázaných, což je nejvíc od roku 1994. Za poslední dva roky to představuje zvýšení o 14 procent.

Naprosto bez ohledu na reklamu nakupuje 48 procent Čechů, což je zároveň nejméně za posledních šestnáct let.

Podle prezidentky České marketingové společnosti Jitky Vysekalové ale může být podíl těch, kdo si nějaký výrobek koupili pod vlivem reklamy, ještě vyšší - část lidí si totiž její vliv neuvědomuje, nebo jej prostě jen nechce přiznat.


 

Právě se děje

Další zprávy