Reklama nám leze krkem, ale nakupuje podle ní 43% z nás

Veronika Skálová ČTK Veronika Skálová, ČTK
16. 2. 2011 12:00
Reklamě podlehlo při nákupech nejvíc lidí od roku 1994
První místo mezi obtěžující reklamou má ta televizní. Štve víc než tři čtvrtiny lidí. Ilustrační foto
První místo mezi obtěžující reklamou má ta televizní. Štve víc než tři čtvrtiny lidí. Ilustrační foto | Foto: Aktuálně.cz

Praha - Reklama nám sice leze na nervy stále víc, ale také jí stále víc podléháme. Dokazuje to průzkum společnosti Factum Invenio.

Ten zjistil, že lidé už si stěžují i na internetovou reklamu, která obtěžuje asi třetinu dotázaných. Za poslední čtyři roky jich přibylo sedm procent. Nejvíce jim vadí reklama, která na internetu překrývá původní obsah otevřené stránky a reklama, která na ně "vyskočí" v novém okně prohlížeče.

Lidé už mají reklamy "plné zuby", nejvíc je otravuje na komerčních televizních stanicích - u televize Nova to je 82 procent dotázaných, na Primě 78 procent. Ale pozadu nezůstává ani Česká televize, kde má polovina respondentů pocit, že reklamy je příliš mnoho.

Už méně Čechy obtěžuje reklama v rádiu, novinách a časopisech, u těchto médií si na ni stěžuje asi třetina lidí.

Reklama řídí 43 procent z nás

Na druhou stranu ale stále více Čechů vlivu reklamy podléhá. Podle reklamy nakoupilo zboží 43 procent dotázaných, což je nejvíc od roku 1994. Za poslední dva roky to představuje zvýšení o 14 procent.

Naprosto bez ohledu na reklamu nakupuje 48 procent Čechů, což je zároveň nejméně za posledních šestnáct let.

Podle prezidentky České marketingové společnosti Jitky Vysekalové ale může být podíl těch, kdo si nějaký výrobek koupili pod vlivem reklamy, ještě vyšší - část lidí si totiž její vliv neuvědomuje, nebo jej prostě jen nechce přiznat.


 

Právě se děje

před 25 minutami

Příjem žádostí do druhé výzvy programu COVID nájemné MPO kvůli nefungujícímu on-line systému prodlouží do 4. února

Příjem žádostí do druhé výzvy programu COVID nájemné MPO kvůli nefungujícímu on-line systému prodlouží do 4. února, sdělil ČTK ministr Havlíček.

On-line informační systém MPO pro podávání žádostí do programů COVID je podle Havlíčka připraven. Příjem žádostí začne znovu v sobotu v 08:00, uvedl.

Zdroj: ČTK
před 42 minutami

Nový majitel má dát za Vítkovice Heavy Machinery přes 1,2 miliardy korun

Nový majitel by měl za ostravský strojírenský podnik Vítkovice Heavy Machinery (VHM) zaplatit 1,2115 miliardy korun. Jde o nejvyšší nabídku ze čtvrtečního druhého kola výběrového řízení. Byla vyvolávací cenou v páteční aukci na portálu verejnedrazby.cz, do níž postoupilo pět nejvážnějších zájemců, a nakonec se ukázala být i konečnou cenou. Za firmu to ČTK sdělil Jaroslav Martínek.

Jméno subjektu, který ve výběrovém řízení předložil nejvyšší nabídku, zatím insolvenční správce Lukáš Zrůst nesdělil. "Bude oznámeno po splnění dílčích povinností ve smyslu insolvenčního zákona," uvedl Martínek.

Prodejní proces páteční aukcí ještě neskončil. Do 27. ledna musí s jejími výsledky vyslovit souhlas věřitelský výbor, zajištění věřitelé a soud. "Pokud bude vysloven, má nový majitel čas do 11. března na doplacení kupní ceny. O den později je nejzazší termín pro uzavření smlouvy o převodu závodu a 15. března je rozhodný den pro převod VHM na nového majitele," uvedl Martínek.

Zdroj: ČTK
Další zprávy