Průzkum: Slevy a akční nabídky na Čechy platí stále víc

Veronika Skálová Veronika Skálová
18. 12. 2009 19:00
Téměř 30 procent domácností v průzkumu uvedlo, že podle nabídkových letáků nakupují potraviny
Nabídkové letáky zabírají. Lidé si podle nich vybírají zboží stále častěji. Ilustrační foto.
Nabídkové letáky zabírají. Lidé si podle nich vybírají zboží stále častěji. Ilustrační foto. | Foto: Repro Aktuálně.cz

Brno - V nezvyklém rozsahu i době přišly letos obvykle až povánoční slevy. Přestože údaje o jejich vlivu na tržby a nákupní chování Čechů zatím nejsou k dispozici, tahle sázka velmi pravděpodobně obchodníkům vyjde.

Češi totiž na slevy a takzvané letákové akce slyší. Potvrdil to průzkum společnosti Incoma GfK. Nabídkové letáky si totiž pravidelně prohlíží více než 70 procent českých domácností. A s blížícími se vánočními svátky do schránek jen prší.

"Téměř 30 procent domácností v průzkumu uvedlo, že podle nabídkových letáků nakupují potraviny a základní nepotravinářské zboží. Nejvýraznější roli hrají letáky při rozhodování o nákupu mezi zákazníky diskontů, hypermarketů a cash&carry prodejen," uvedl Pavel Cabal ze společnosti  Incoma GfK.

Při volbě prodejny, do které se vydávají na nákup, pak většina Čechů na prvním místě zvažuje její dostupnost. Ta je důležitá pro 67 dotázaných rodin.

Více než třetina domácností se soustředí na dobré ceny za dobrou kvalitu, 33 procent lidí bere ohled na šíři sortimentu, 32 procent lidí pak zvažuje právě možnost využití akčních cen nebo slev.

"Důležitost tohoto faktoru při výběru prodejny od loňska dokonce ještě vzrostla a stává se jedním z nejpodstatnějších důvodů, které přivádějí zákazníky do prodejny," dodal Cabal.

Požadavek na kvalitní a čerstvé zboží se na žebříčku kritérií pro výběr obchodu umístil s 21 procenty až na šestém místě, i tato vlastnost však má při rozhodování stále vyšší důležitost.


 

Právě se děje

Další zprávy