Přesun nádraží v Brně hatí vážné chyby úředníků

Veronika Skálová Veronika Skálová
15. 1. 2009 12:39
Rozsudek, který zrušil územní rozhodnutí o přesunu nádraží od včerejška platí.
Brněnské nádraží si na přesun počká o něco déle.
Brněnské nádraží si na přesun počká o něco déle. | Foto: Ondřej Besperát

Brno - Ambiciózní plán přesunu brněnského nádraží za víc než dvacet miliard korun se zastavil.

Včera dostala radnice městské části Brno-střed i další účastníci řízení rozsudek brněnského krajského soudu, který ruší uzemní rozhodnutí o přesunu nádraží. Rozsudek tak nabyl právní moci. Nové řízení může trvat několik měsíců.

Úředníci opisovali

Stavební úřad podle soudu pochybil, když dostatečně nezdůvodnil, proč se odmítl zabývat námitkami účastníků řízení. Podle soudu tak poškodil jejich práva.

Soudu se nelíbila ani krátká lhůta, kterou dal úřad účastníkům na nahlížení do spisu. Prostudovat stopadesátistránkový dokument totiž mohli pouze v průběhu šesti úředních dní. Zatímco pracovnice úřadu jej studovaly plných sedm měsíců.

"Úřady nyní musí vypsat nové územní řízení. V něm se bude muset všemi námitkami znovu zabývat," upozornil Miroslav Patrik z hnutí Děti Země.

"Podle soudu došlo k závažnému porušení procesních práv účastníků územního řízení, neboť úředníci buď jejich námitky vyřídili povrchně nebo dokonce prostě opsali odmítavá vyjádření investora či projektanta, což je v právním státě zcela nepřijatelné," shrnul hlavní důvody Miroslav Patrik z Dětí Země.

Odvolá je někdo?

Úředníci podle něj námitky účastníků řízení v některých případech vyřídili jen povrchně, jindy dokonce opsali odmítavá vyjádření investora nebo projektanta. "To je v právním státě zcela nepřijatelné. Vědoucí úředníci by měli být odvoláni," uvedl Patrik.

"Rozsudek má přes 40 stránek a jeho prostudování potrvá minimálně do pátku. Pokud jde pouze o řádné vypořádání se s námitkami, může získání územního rozhodnutí trvat několik měsíců, pokud by se musela přepracovávat celá EIA, bylo by to mnohem déle," řekl dnes ČTK náměstek brněnského primátora Martin Ander.

O rekonstrukci brněnského hlavního nádraží a jeho přesunu se hovoří už řadu let. Necelý kilometr jižně od současné historické budovy nádraží má vyrůst nová moderní hala, kompletní rekonstrukcí má projít i celý kolejový průtah městem. Předpokládané náklady na celou stavbu přesahují 24 miliard korun.

 

Právě se děje

Další zprávy