reklama
 
 

Pozor, na dálnici už potřebujete novou známku

1. 2. 2013 12:41
Zatím se nálepek pro letošní rok prodalo více než loni

Praha - Ve čtvrtek skončila platnost loňské roční dálniční známky a od začátku února by ji motoristé neměli mít na autě vylepenou.

Část lidí přitom nechala tradičně nákup až na poslední chvíli. Potvrzují to čerpací stanice i pobočky pošty - na některých ze 6500 prodejních míst už nebyly nálepky k dostání.

"Zatím nemáme informaci, že by pošty měly problém. Ale protože je zjevné, že opozdilci vzali všechna obchodní místa útokem, nedá se vyloučit, že v ojedinělých případech známku nedostanete ani zde," uvádí mluvčí České pošty Ivo Mravinac.

Zájem o roční dálniční známky pro letošní rok se proti loňské emisi zvýšil o pět procent. Do konce roku 2012 se jich prodalo 532 tisíc nálepek za 798 milionů korun.

Vyplývá to z údajů Státního fondu dopravní infrastruktury. Údaje za leden bude mít fond až v polovině února.

Podle ředitele fondu Tomáše Čočka se výrazně zvýšila poptávka po desetidenních známkách. Jejich prodej stoupl o téměř 16 procent, naopak prodej měsíčních kupónů se o sedm procent snížil. Důvodem může být u motoristů větší snaha ušetřit.

Ceny zůstaly stejné jako u loňské emise. Roční dálniční známka pro auta do 3,5 tuny stojí 1500 korun, měsíční vyjde na 440 korun a desetidenní na 310 korun. Fond očekává výnos z prodeje kolem 3,9 miliardy korun, tedy stejný jako za loňský rok.


autor: ČTK | 1. 2. 2013 12:41

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama