Pouliční reklama budoucnosti: Billboardy, co vás vidí

Karel Toman
13. 3. 2010 11:40
Billboardy fimy NEC vás "sjedou" kamerou a pošlou vám reklamu na míru
Foto: Ondřej Besperát

Tokio - Revoluce v pouliční reklamě začíná v ulicích Tokia. Fanoušci sci-fi si její futuristickou podobu pamatují filmu Minority Report.

Ve Spielbergově trháku přečetl reklamní panel Tomu Cruisovi na cestě do práce zorničku a hned mu doporučil jeho oblíbený chlazený Guinness.

Tak daleko zatím japonská společnost NEC nejde. Její billboardy zorničky nečtou, ani nemluví. Mají ale vevnitř zabudovanou kameru, kterou kolemjdoucím "přečtou" obličej.

Reklamní agentury hlásí: Další kóta dobyta!

Z biometrických dat procesor vyluští pohlaví a věk a na displej billboardu pak automaticky z úložiště dat pošle adekvátní reklamu zacílenou na danou věkovou skupinu a pohlaví.

Reklamní a marketingové společnosti tak dostanou z ulic cenné informace, které dosud neměly - poznatky o pohybu určitých typů lidí v konkrétních místech a časech. O to cíleněji pak budou moci reklamu používat.

Technologie se má podle CNN testovat i v USA. Reportérka americké televize se popsala jako třicátnice nižšího vzrůstu. Když kolem jednoho z billboardů procházela, nabídl jí oběd, který označila za „skutečně velmi lákavý."

"Tohle je nový věk reklamy," věří inženýrka NEC Junko Amagai. "K marketingu se dozvíme něco, co jsme nikdy nevěděli." Pouliční reklama je dnes totiž jednosměrný informační systém a společnosti ani inzerenti ve skutečnosti nemají o kolemjdoucích žádná data. Billboardy od NEC to změní.

NEC: Náš billboard "šmíruje", ale "neudrží"

Dnes dokáží panely uhodnout váš věk s "přesností" na deset let, nový model, který se teď testuje, je ale údajně spolehlivější.

Zatímco marketingové společnosti vynález vítají, zdaleka ne všem chodcům se může líbit myšlenka, že si je má "někdo" na ulici neustále prohlížet.

Foto: Ludvík Hradilek

Před zkouškami v USA proto NEC ujišťuje, že reklamní panely ponesou označení, že je v nich ukryta kamera. Hlavně ale společnost zdůrazňuje, že žádné obrazy nebude uchovávat.

"Za dva tři roky se tímhle způsobem bude dělat deset procent veškeré digitální reklamy od USA přes EU až po Čínu," věří mluvčí společnosti NEC Kosuke Jamauči.

"Co tedy máme čekat za deset let?" ptá se reportérka CNN. "Ani si netroufám hádat," odpovídá si.

 

Právě se děje

Další zprávy