Počítač a internet mají doma už přes dvě třetiny Čechů

Petr Kučera Ekonomika Petr Kučera, Ekonomika
28. 11. 2013 19:20
Počet domácností připojených k internetu se za posledních šest let více než zdvojnásobil.
Ilustrační snímek.
Ilustrační snímek. | Foto: Thinkstock

Praha - Počítač a připojení k internetu mají poprvé více než dvě třetiny českých domácností. Vyplývá to z údajů Českého statistického úřadu za rok 2013.

Osobní počítač doma vlastní už 68 procent domácností. Opět stoupla obliba přenosných počítačů, které mělo 43 procent domácností. Dvěma a více počítači disponuje 27 procent, což je o polovinu více než před třemi roky. Výrazně častěji si počítač pořizují domácnosti s dětmi (92 procent) než domácnosti bez dětí (59 procent).

Počet domácností připojených k internetu se za posledních šest let více než zdvojnásobil - ze 1,4 milionu v roce 2007 na 2,9 milionu v roce 2013.

Standardem je vysokorychlostní připojení

"Téměř všechny domácnosti jsou k internetu připojeny vysokorychlostně. Dříve nejrozšířenější typ připojení prostřednictvím pevné telefonní linky mají nyní jen čtyři procenta domácností," říká Romana Malečková z oddělení statistiky výzkumu, vývoje a informační společnosti ČSÚ.

Z mezinárodního hlediska se Česká republika v roce 2012 ve vybavenosti domácností informačními technologiemi (kromě mobilního telefonu) stále nachází pod průměrem Evropské unie, počtem uživatelů internetu se k průměru velmi přiblížila.

Internet Češi stále nejčastěji používají k přijímání a odesílání e-mailů a k čtení online zpráv. K nakupování využilo internet 34 procent lidí.

K internetu se Češi připojují i ze svých přenosných zařízení - nejčastěji z mobilního telefonu. Z toho se připojovalo 20,7 procenta jednotlivců starších 16 let. Největší podíl uživatelů připojujících se k internetu z mobilu je mezi mladšími ročníky, kde tuto možnost využívá již polovina jednotlivců ve věku 16 až 24 let.

Nakupujících je desetkrát víc

Zboží či služby přes internet už nakupovala více než třetina Čechů, oproti předchozímu roku vzrostl jejich počet o více než 300 tisíc na tři miliony osob.

Nakupování přes internet je oblíbenější u mladších a vzdělanějších Čechů. "Velké oblibě se těší také ve skupině žen na rodičovské dovolené," dodává Malečková.

Obecně nejčastěji nakupovaným zbožím na internetu je oblečení, obuv a módní doplňky, na druhém místě jsou vstupenky na kulturní a sportovní akce.

 

Právě se děje

Další zprávy