Poblíž hypermarketu žije 9 z 10 obyvatel Česka

Veronika Skálová Veronika Skálová
24. 2. 2011 12:21
Do 20 kilometrů od hypermarketu žije 88 procent Čechů
Bílých míst na mapě hypermarketů v Česku opět ubylo.
Bílých míst na mapě hypermarketů v Česku opět ubylo. | Foto: Incoma GfK

Praha - Bílých míst v síti hypermarketů v Česku loni opět o něco ubylo. V dosahu 20 kilometrů od některého z hypermarketů žije podle zjištění společnosti Indoma GfK 88 procent obyvatel Česka.

V loňském roce nově otevřelo deset velkoplošných prodejen a počet hypermarketů se tak zvýšil na 268.

Obchodní řetězce navíc dbají na to, aby obsadily právě poslední bílá místa v menších městech s deseti až dvaceti tisíci obyvateli. V takových městech loni otevřelo sedm z deseti nových hypermarketů.

Nejvíce se rozrůstá síť Tesco

Mezi počtem potenciálních zákazníků je mezi jednotlivými prodejnami velký rozdíl podle toho, v jak hustě obydleném území stojí.

"U pražských prodejen žije v dojezdové vzdálenosti 20 km i více než 1,3 milionu obyvatel, také proto o zákazníky bojuje hned 23 hypermarketů. Pro některé prodejny v malých městech je to ale méně než 40 tisíc obyvatel, u Tesca v Aši a Sušici například méně než 30 tisíc obyvatel," uvedla společnost Incoma ve zprávě.

Jedničkou bylo v expanzi v loňském roce Tesco se sedmi otevřenými hypermarkety.


 

Právě se děje

Další zprávy