Penta láká levné aerolinie, opraví dráhu ve Vodochodech

Hana Vorlíčková
28. 3. 2008 20:33
Penta již jedná s evropskými low-cost dopravci
Foto: Penta Investments

Praha - Česko-slovenská investiční skupina Penta chce ještě letos začít s opravou ranveje na letišti ve Vodochodech. Aktuálně.cz to potvrdil Martin Kačur, šéf vodochodského letiště.

Přesnou výši investice zástupci Penty odmítli upřesnit s tím, že se konečná suma může ještě změnit. Podle Jany Studničkové, mluvčí skupiny by mělo jít o stovky miliónů korun.

Penta Investments zprivatizovala společnost Aero Vodochody na začátku uplynulého roku za tři miliardy korun. V létě 2007 pak oznámila, že chce na severu Prahy vybudovat mezinárodní letiště. Využít chce k tomu právě přistávací a vzletovou dráhu, která je v areálu firmy Aero.

V létě by měla být připravena k projednání studie o vlivu stavby na životní prostředí (EIA). "Počítáme s tím, že letiště by mělo začít fungovat v prvním čtvrtletí roku 2011," říká Kačur.

Zatím Aero spustilo noční provoz letiště. Od ledna tohoto roku je totiž dráha osvětlena. Noční osvětlení letiště bylo naposledy v provozu v polovině roku 1987.

Kačur: Jednáme s low-cost aeroliniemi

Již dnes zástupci Penty jednají s některými leteckými nízkonákladovými dopravci, kteří by na novém letišti mohli přistávat. "Jde o tři low-cost dopravce. Určitě patří v Evropě k těm větším," tvrdí Kačur. Nové letiště jim může nabídnout v porovnání s Ruzyní například zajímavější ceny, případně i lepší časy pro přílet a odlet. Zároveň by tam měly ve větším množství přistávat privátní jety a nově i charterové (dovolenkové) spoje.

Penta Investments nevylučuje, že se zúčastní tendru na privatizaci Letiště Praha v Ruzyni. Je však pravděpodobné, že by se ho zúčastnila v konsorciu s nějakým zahraničním investorem.

Česko-slovenská skupina je zároveň jedním z největších vlastníků pozemků nutných pro stavbu ranveje na letišti v Ruzyni.

Smlouva se dokončuje 

Přibližně před třemi lety Penta navrhovala státu, že s Letištěm Praha vytvoří společný podnik na principu joint venture, do kterého vloží obě strany jako nepeněžitý vklad pozemky. V poměru hodnoty parcel by pak Penta a Letiště Praha spolufinancovaly stavbu. Letiště Praha by se společným podnikem mělo uzavřenou nájemní smlouvu na využívání dráhy. Později však od svého záměru odstoupila a rozhodla se pozemky prodat státu.

Podle informací Aktuálně.cz je výše prodejní ceny již stanovena a dolaďují se právní detaily smlouvy.

 

 

Právě se děje

Další zprávy