Opavská továrna na sušenky se rozroste o 200 pracovních míst, přesune se sem výroba z Portugalska

ČTK ČTK
8. 11. 2015 16:55
Majitel někdejší Opavie, americký Mondelez, přesouvá do Opavy výrobu z Portugalska. Tamní továrna se uzavře v polovině příštího roku. Po dvoumiliardové investici do výrobní haly v Opavě tady vznikne největší továrna na sušenky, kterou Mondelez v Evropě má, dosavadní kapacita se zdvojnásobí. Práci to přinese dvěma stovkám lidí. První nová linka už funguje od konce léta, další začnou vyrábět v průběhu příštího roku.
Na konci letošního léta začali v Opavě vyrábet na nové výrobní lince známé sušenky Oreo.
Na konci letošního léta začali v Opavě vyrábet na nové výrobní lince známé sušenky Oreo. | Foto: Thinkstock

Opava - Americký výrobce sušenek společnost Mondelez přestěhuje do Opavy výrobu sušenek z Portugalska. Vyrábět se zde nově budou sušenky značky belVita. Uvedl to dnes server E15.

Z opavského podniku se tak po dokončení dvoumiliardové investice stane největší továrna Mondelezu na sušenky v Evropě. Ukončení výroby v portugalském Mem Martins podle mluvčího Lukáše Hory skupina plánuje na druhou polovinu příštího roku. "Do Opavy se chystáme přesunout výrobu celosvětově známých sušenek belVita," sdělil serveru E15.cz Hora.

Důvodem zavření továrny je podle serveru její malá vytíženost, závod údajně funguje pouze na 35 procent své kapacity. O práci v končícím podniku přijde stovka zaměstnanců.

Opavě přinese nová výroba práci pro dvě stovky lidí

Naopak v areálu opavského závodu, známého pod názvem Opavia, začal již loni Mondelez stavět novou halu za dvě miliardy korun. Podle Hory jde o největší investici koncernu za poslední roky v Evropě. Mezinárodní potravinářská společnost místo pro novou halu hledala na více místech.

"Prošli jsme si nabídky z celé Evropy. Od východu na západ," uvedl už dříve pro ČTK jednatel a ředitel závodu Opavia Slavomír Pudiš. Uspěla nakonec Opava, důležitým faktorem byla podle představitelů firmy i kvalifikovaná pracovní síla.

Spotřeba piškotů se vůbec nezměnila, lidé si ostře stěžují, ale piškoty dál kupují. Pak nemá firma Mondeléz motivaci své chování změnit, říká PR expertka a mediální lektorka Cristina Muntean.
20:10
Spotřeba piškotů se vůbec nezměnila, lidé si ostře stěžují, ale piškoty dál kupují. Pak nemá firma Mondeléz motivaci své chování změnit, říká PR expertka a mediální lektorka Cristina Muntean. | Video: Daniela Drtinová

Podnik díky investici víc než zdvojnásobí svoji kapacitu a nabere 200 nových lidí, přičemž před rozšířením měl 670 zaměstnanců a denně produkoval dva miliony balení sušenek. První novou linku na sušenky Oreo rozjel už koncem letošního léta. "Další linky budou dle plánu instalovány během příštího roku," doplnil mluvčí.

Mondelez je jedničkou českého trhu s oplatkami a sušenkami. V Opavě ještě vyrábí značky Fidorka, Tatranka, Zlaté oplatky nebo Crispello a donedávna tam vznikaly i oblíbené piškoty Opavia. Jejich produkci ale Mondelez přesunul do Polska. Tento krok přiznal až poté, co se zhruba před měsícem kvůli výrazné změně tvaru a chuti vzbouřili zákazníci.

Společnost Mondelez International je bývalou divizí sušenek, cukrovinek a pochutin firmy Kraft Food. Loňské tržby firmy činily 34,2 miliardy USD (840 miliard korun). Mondelez působí ve 165 zemích a je největším světovým výrobcem čokolád, sušenek, žvýkaček, kávy a nápojů v prášku. Mezi její značky patří Cadbury, Cadbury Dairy Milk, Milka, Jacobs, Lu, Nabisco, Oreo, Tang či Trident.

 

Právě se děje

Další zprávy