reklama
 
 

Od dálnic mají zmizet první billboardy, nařídil Dobeš

28. 11. 2012 17:21
Majitelům reklamních poutačů ministerstvo rozeslalo 55 výzev

Praha - Ministerstvo dopravy od září nechalo odstranit 47 billboardů, které se nacházely v ochranném pásmu dálnic D2 a D5. ČTK to dnes řekl ministr dopravy Pavel Dobeš.

Úřad se zatím zaměřil pouze na část reklamních zařízení, která jsou v ochranném pásmu kolem rychlostních komunikací a nemají pro umístění v tomto prostoru výjimky. V okolí dálnic se podle odhadů ministerstva vyskytuje tisíc až dva tisíce billboardů. 

Majitelům reklamních poutačů ministerstvo k středečnímu dni rozeslalo 55 výzev. V příštím roce úřad rozešle další výzvy k odstranění 45 vybraných reklam kolem dálnice D1. 

"Přes jednotlivé okresní správy Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se vytipovávají jednotlivá zařízení a zkoumá se, jestli mají příslušná povolení," uvedl mluvčí dopravního resortu Martin Novák. Řada starších smluv s majiteli reklamních poutačů totiž takovouto výjimku obsahuje. S těmi už ale ŘSD smlouvy neobnoví, a do pěti let by tak měly z okolí rychlostních silnic zmizet všechny poutače kromě těch, které inzerují například motely a další služby umístěné přímo na komunikaci. 

Výzvy k odstranění podle Nováka úřad rozesílá asi jen pětině majitelů billboardů. Většina z nich prý černé poutače odstranila sama. Ochranné pásmo 250 metrů kolem dálnic a rychlostních silnic zavedla novela zákona o pozemních komunikacích, která začala platit od prvního září letošního roku. 

Současná snaha ministerstva dopravy a ŘSD je ale podle Vojtěcha Razimy, ředitele obecně prospěšné společnosti Acta non Verba a dlouholetého odpůrce reklamních poutačů u silnic, nedostatečná. Poutače by podle sdružení totiž mohly od rychlostních silnic mizet daleko rychleji. Předčasně jde prý vypovědět například smlouvu se společností News Outdoor, která je majitelem 391 reklamních ploch kolem dálnic a rychlostních silnic bez toho, aby stát musel čelit sankcím. To ale ministerstvo dopravy dlouhodobě popírá. 

Novela zákona o pozemních komunikacích umožňuje odstranit reklamní zařízení jenom v okolí dálnic a rychlostních silnic. Billboardy v okolí silnic druhé a třetí třídy nikterak neomezuje. Celkem je v Česku registrováno na 20 000 venkovních reklamních ploch.

autor: ČTK | 28. 11. 2012 17:21

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama