Obchod se slevami: Ženy chtějí levně hubnout, muží jíst

ska, jir
4. 1. 2011 8:26
Hromadné nakupování v Česku jen kvete, nejvíc se prodávají slevy na služby
Sleva na hamburger přiláká hlavně muže. Ilustrační foto
Sleva na hamburger přiláká hlavně muže. Ilustrační foto | Foto: Reuters

Praha - Zatímco ženy zajímá, jak vypadat lépe, muže zase, jak potěšit svůj žaludek. Shodují se na tom provozovatelé serverů hromadného nakupování.

"Nakupovat slevy" se Češi učí teprve devět měsíců. Specializovaných portálů, které slevy převážně na služby prodávají, existuje víc než sto. O něco častěji je vyhledávají ženy než muži.

"Mladší generace je zvyklá nakupovat na internetu a naše cílová skupina se pohybuje v rozmezí 18-35 let. Spíše jde o ženy, což je dáno asi tím, že právě ženy více slyší na slovo sleva. Tyto věci je více zajímají, takže si rychleji zvyknou pravidelně kontrolovat nabídky," uvedl Martin Chytil, obchodní ředitel společnosti HyperSleva.

Systém fungování je na všech serverech stejný - sleva, kterou obchodník jejich prostřednictvím na určitou službu nabízí, začne platit až od okamžiku, kdy si ji koupí předem stanovený počet lidí. Ten se obvykle pohybuje v řádu desítek, ale jsou i výjimky.

"Za poslední měsíce se nám nestalo, že by se nabídka neaktivovala, protože nebyl dostatek zájemců. Tento limit se postupně zvyšuje. Například u slevy na erotickou pomůcku We-Vibe se podařilo naplnit i limit 500 zájemců," podotkl Tomáš Bátrla, marketingový manažer serveru Vykupto.cz.

Ženy chtějí hubnout, muži zase jíst

Preference žen a mužů se při nákupech slev viditelně liší. Zatímco ženy se více zajímají a o nabídky, které jim pomohou nějaké to kilo shodit nebo jinak vylepšit svůj vzhled, u mužů vedou jednoznačně slevy v restauracích.

"U mužů jsou oblíbené steaky v restauraci a adrenalinové zážitky, ženy v mladším věku kupují různá aerobní cvičení, kosmetické služby, kadeřnice, manikúry, pedikúry," dodal Chytil.

Drtivá většina portálů nabízí slevy právě na služby, méně často na zboží. Jejich provozovatelé se snaží najíst způsoby, jak vybočit z řady a nenabízet jen další masáž, zážitek nebo slevu na konzumaci půl kila vepřových žebírek.

"Za náš portál mohu říci, že největší úspěch mají originální nabídky. Konkurence na tomto trhu je stále silnější a čím dál víc jde o nápady. U nás byl například velký zájem o kurz kreslení pravou mozkovou hemisférou nebo o kurz sebeobrany pro ženy," doplnil Karel Pospíšilík, jednatel serveru Slevoteka.cz, který patří k mladším přírůstkům na trhu. Aby vybočil z řady, snaží se zaměřovat zejména na nabídky víkendových pobytů.

 

Právě se děje

Další zprávy