O opravy dálnice D1 má zájem 13 firem. Rozhodne cena

Radek Pecák Radek Pecák
3. 1. 2013 12:17
Nabídky na modernizaci každého z pěti úseků podalo dvanáct firem
Úseky zařazené do první etapy oprav
Úseky zařazené do první etapy oprav | Foto: Aktuálně.cz

Praha - Celkem třináct firem podalo nabídky do výběrového řízení na modernizaci pěti úseků dálnice D1. Termín skončil dnes v 10 hodin.

"Na každý z úseků máme dvanáct nabídek," informovala online deník Aktuálně.cz mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Nina Ledvinová.

Celkem podnik obdržel šedesát nabídek. To znamená, že ne všechny firmy mají zájem o modernizaci všech pěti úseků.

Mezi zájemci jsou všichni hlavní tuzemští hráči na poli dopravních staveb. Strabag ale nemá zájem o úseky v kilometrech 41-49 a 66-75, tedy Šternov-Psáře a Loket-Hořice, Firma Dálniční stavby zase nechce úseky Větrný Jeníkov-Hořice, Lhotka- Velká Bíteš a Velká Bíteš-Devět křížů.

Mezi jedenácti zbývajícími uchazeči jsou Switelsky stavební, Metrostav, Eurovia, Skanska, Berger Bohemia společně s Bögl a Krásl a M-silnice či Hochtief s dalšími dvěma firmami. V dalších sdruženích figurují například Vodohospodářské stavby, Inženýrské stavby Brno, Alpine Bau, IMOS Brno a Ekostavby Louny. 

Po otevření obálek bude jednotlivé nabídky vyhodnocovat vládní komise. Tento proces by měl trvat do konce příštího týdne.

Takto bude vypadat provoz na D1 po rozšíření vozovky na 4 pruhy.
Takto bude vypadat provoz na D1 po rozšíření vozovky na 4 pruhy. | Foto: ŘSD

Nejprve vyhodnotí, zda v jednotlivých nabídkách nic nechybí, a následně půjde především o srovnání cenových nabídek.

Nabídková cena bude podle dokumentace k zakázce tvořit 90 procent hodnocení, zbytek připadne na délku poskytnuté záruky.

Ředitelství silnic a dálnic počítá s tím, že v ideálním případě dojde na čtyřech úsecích k zahájení prací na začátku dubna, kdy začíná stavební sezona. Do té doby musí předat konkrétní firmě staveniště.

Lze ale očekávat, že některá z neúspěšných firem se odvolá k antimonopolnímu úřadu, a v tom případě dojde k posunutí termínu zahájení rekonstrukce.

Výběrové řízení na modernizaci dálnice provázely pochybnosti a termíny pro podání nabídek se několikrát posouvaly.

Poprvé se termín pro podání nabídek měnil vloni v květnu po výměně vedení Ředitelství silnic a dálnic.

Zásadní změnu podmínek tendru oznámilo ŘSD poté začátkem září kvůli častým dotazům a připomínkám, které k průběhu řízení měly jednotlivé stavební firmy, a ještě v listopadu se prodlužovala lhůta pro podání cenových nabídek.

Podívejte se, v jakém stavu byla dálnice D1 již vloni:

 

Právě se děje

Další zprávy