Nový dětský kanál ČT se zaměří na publicistiku a jazyky

ČTK ČTK
7. 11. 2012 15:40
Kromě pořadů školních televizí a seriálů v původním znění se bude vysílat i sport
Nové logo České televize
Nové logo České televize | Foto: Česká televize

Praha - Plánovaný dětský kanál České televize (ČT) se kromě pohádek a hraných i animovaných seriálů zaměří na sport, publicistiku a výuku cizích jazyků. Na středeční Radě ČT to řekl Petr Koliha, ředitel nového kanálu, který má zatím pracovní název ČT3.

Veřejnoprávní televize chce prostřednictvím nového kanálu vrátit na obrazovky hrané příběhy se současnými dětskými hrdiny i výuku cizích jazyků. Jejich znalost chce podpořit vysíláním seriálů v původním znění i nabídkou jazykových kurzů. "Ve spolupráci s BBC chceme využít řady jejich formátů tak, aby se naše děti dostaly na evropskou úroveň," uvedl Koliha.

Datum startu bude známo v lednu

Mezi další formáty nového kanálu bude patřit dětská publicistika, která by měla vznikat i ve spolupráci s českými školami. "ČT spolupracuje s dvaceti dětskými nebo školními televizemi, které jsou na vysoké úrovni, a rádi bychom přebírali některé jejich formáty, které točí ve svých studiích," řekl Koliha.

Nový kanál se zaměří i na sport. "Sport na dětský kanál patří, aby se mladá generace nějakým způsobem hýbala," řekl Koliha s tím, že cílem je děti také informovat, že se někde nějaká sportovní či kulturní akce koná. Jedním z plánů kanálu je zpopularizovat menšinové sporty. "Chceme se třeba na dva roky věnovat jednomu, dvěma sportům na mládežnické úrovni, z těch menšinových udělat zájem a šílenství, abychom je pomohli zpropagovat a zpopularizovat," dodal.

Kompletní projektový plán dětského kanálu bude k dispozici v lednu příštího roku, kdy by mělo být známo i datum jeho startu. To se zatím předpokládá na druhou polovinu roku. Dětský kanál se od šesti ráno do osmi večer zaměří na děti od čtyř do 12 let, další dvě hodiny nabídne program pro teenagery. Po desáté večer bude vysílat alternativní pořady určené pro dospělé. Jeden z možných názvů kanálu je ČT Juni, který si ČT nechala registrovat u Úřadu průmyslového vlastnictví.

Spuštění a následný roční provoz kanálu má stát nejméně 195,5 milionu korun. Generální ředitel ČT Petr Dvořák radním začátkem června představil tři různě drahé varianty, z nichž ta optimální počítá s náklady 232,6 milionu Kč.

 

 

Právě se děje

Další zprávy