reklama
 
 

Nova přišla o nejvyššího šéfa, Sarbu ohlásil rezignaci

21. 8. 2013 13:45
Generální ředitel CME byl ve společnosti od roku 1995.

Praha - Adrian Sarbu rezignoval na funkci prezidenta a generálního ředitele CME, která je vlastníkem televize Nova.

Ve společnosti byl od roku 1995, kvůli předání funkcí zůstane zaměstnancem do 1. ledna 2014.

„Jsem hrdý, že jsem mohl být součástí této společnosti téměř dvacet let, a že se nám dařilo úspěšně pokračovat v práci v tomto období plném výzev. Jsem přesvědčen, že tato společnost má namířeno k budoucím úspěchům. Moje mise v CME je splněna,“ cituje Adriana Sarbu web tn.cz.

Nového ředitele vybere komise ředitelů společnosti pod vedením Duco Sickingha, člena představenstva CME. "Představenstvo CME nadále silně podporuje strategii, kterou CME doposud sledovala, včetně zvýšení cen reklamy a zavedení distribučních poplatků. To vše by mělo zajistit budoucí prosperitu CME," stojí ve firemním prohlášení.

Pololetní "sešup"

Skupina CME naposledy v prvním pololetí roku 2013 výrazně prohloubila ztrátu na 150,1 milionu dolarů (2,9 miliardy korun) po zdanění. Ztráta byla čtrnáctinásobně větší než o rok dříve. Výnosy klesly o více než 16 procent na 317,3 milionu dolarů. Výsledky za samotné druhé čtvrtletí byly také slabší než před rokem. Výsledky za první pololetí 2013 jsou zatím neauditované.

Dokonce i tradiční "zlatá slepice" CME - skupina kolem Novy - přestala snášet. V České republice výnosy firmy v pololetí i ve druhém čtvrtletí klesly meziročně o zhruba dvě pětiny. Za šest měsíců firma utržila 82,5 milionu dolarů (1,6 miliardy Kč), za samotné druhé čtvrtletí 45,7 milionu USD. Ve výsledcích se projevil prudký manévr, který skupina Nova udělala s cenami inzerce.

"Nižší výnosy v České republice ovlivnily naše finanční výsledky za druhé čtvrtletí i za první pololetí roku 2013, neboť někteří klíčoví inzerenti přistoupili na naše vyšší ceny teprve nedávno," komentoval na konci července výsledky Adrian Sarbu. Firma podle něj obrat trendu poklesu výdajů za televizní reklamu očekává na podzim.

"Pitomá" situace

„Skupina stanic okolo Novy na začátku roku razantně změnila obchodní podmínky. Zdražila a vytvořila několik dalších změn, které přiměly velké zadavatele k nevídané kooperaci - zrušili reklamu na nejsledovanější české televizi," komentoval situaci v deníku Insider již v průběhu června mediální expert Daniel Köppl.

Následně se celý příběh nevyvíjel šťastně pro samotnou televizi a ani pro zadavatele reklamy. „TV Nova i za cenu výpadku příjmů nemohla couvnout. Největší zadavatelé a jejich mediální agentury nemohly podmínky přijmout. Takže bylo jasné, že jde jen o hru nervů. Už v květnu bylo nadmíru jasné, že situace je pitomá pro všechny," pokračuje Köpplův komentář.

Skupina stanic okolo TV Nova totiž potřebuje nutně peníze, což ukazují nejlépe aktuální hospodářské výsledky. Zadavatelé zase měli problém, protože v korporátním světě platí jasné pravidlo. Čím menší marketingový rozpočet v rámci nadnárodního koncernu, tím menší důležitost ve firmě.

Průlom pak přinesla první polovina června, kdy se na Nově objevila reklama na Rimmel. Do reklamy na Nově tak investovala společnost, která to během předchozího půl roku z výše uvedených důvodů neudělala. „Těžko říci, zda je toto zlom v bloku, ale s velkou pravděpodobností ano. Donedávna totiž mohla část manažerů v zahraničních centrálách odkazovat na určité „spojenectví". Jenomže dnes už to půjde hůř," dodal Köppl.

Součástí skupiny CME je společnost CET 21, která drží licence pro vysílání televizních stanic Nova, Nova Cinema, Nova Sport, Fanda, Smíchov, Telka a české verze hudební stanice MTV. CME vedle České republiky provozuje televizní stanice také na Slovensku, v Bulharsku, Rumunsku, Chorvatsku a Slovinsku.

autor: ČTK | 21. 8. 2013 13:45

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama