Praha - Trh s televizní reklamou se na počátku roku prudce propadl. Oficiální měření i zdroje ze skupiny, do níž patří televize Nova, uvádějí, že za leden a únor "zmizí" příjmy v rozsahu 40 - 43 procent.
Deník Insider ve svém pátečním vydání napsal, že zadavatelé reklamy v první týdnech roku vyslali jasný signál, co si myslí o nových podmínkách nastavených jedním z dominantních hráčů, tedy společností CET21, do níž patří televize Nova i další kanály. K tomu se ale přidává tradiční jev v úvodu roku - leden a únor bývají vždy pro reklamu tradičně slabší měsíce.
Proč se dnes většina velkých zadavatelů dohaduje s největší televizní stanicí? "Kromě nezvyklého navýšení cen se hraje i o další obchodní podmínky. Ty jsou v mediálním prostředí tak nezvyklé, že si je majitel největší tuzemské stanice TV Nova nedovolil ani ve svých nejlepších dobách. Jednou ukázkou za všechny jsou tzv. předplátky," popisuje situaci v Insideru Daniel Köppl, někdejší šéfredaktor týdeníku Marketing a média.
Čtěte v placeném deníku Insider: