Neukazujte naše ceny, žádají pojišťovny porovnávače

Tereza Holanová Tereza Holanová
10. 4. 2012 16:30
Aby srovnávače hodnotily jejich ceny, nechtějí například Allianz nebo Generali
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Aktuálně.cz

Praha - Některé tuzemské pojišťovny nechtějí, aby se jejich produkty na internetu srovnávaly s konkurencí. Vadí jim totiž, že je hlavním kritériem cena a ne seznam nabízených služeb. V budoucnu tedy chtějí ze stránek online srovnávačů zmizet. Jedná se například o společnosti Generali, Allianz, Uniqa nebo Česká podnikatelská pojišťovna.

"Dostali jsme od Generali dopis, že s námi skončí spolupráci. Zatím se ale nic neděje, jejich pojištění dál normálně prodáváme," říká Tomáš Voharčík ze serveru Top-pojištění.cz.

Totéž potvrzuje ředitel portálu ČeskéPojištění.cz Pavel Ronovský. Ten navíc vysvětluje, že prodej pojištění jim firmy nezakázaly. Pouze si nepřejí, aby byly jejich ceny vidět vedle konkurence.

Na internetu se jim totiž podle Ronovského tolik nedaří. "Statistiky za posledního půl roku ukázaly, že některý z produktů jmenovaných pojišťoven si zvolilo pouze deset procent našich klientů," doplňuje vedoucí serveru.

Lidé jdou jen po ceně

V internetovém prostoru zákazníci podle zástupců srovnávačů dávají přednost co nejlevnějším nabídkám a o to, jaké doplňkové služby balíček obsahuje, se už příliš nestarají. Často si tudíž vyberou u pojišťoven s menším podílem na trhu, jako jsou Axa, ČSOB nebo Triglav pojišťovna.

Například nákup povinného ručení vyjde u Allianz třikrát dráž než u nejlevnější pojišťovny Axa. Jak ale mluvčí Allianz Václav Bálek zdůrazňuje, jejich produkt kryje nad rámec zákonných limitů i další rizika, mezi která patří střet se zvířaty nebo poškození vozidla zvířetem.

Na otázku, zda chce Allianz ze srovnávacích webů skutečně zmizet, Bálek jednoznačně neodpověděl. Dává ale najevo, že firmě vadí, když srovnávače nezohledňují celkový objem nabízených služeb a věnují se pouze základním informacím, jako jsou ceny nebo pojistné limity.

Podobný názor má Jiří Cívka ze skupiny Generali. "Vypovídací hodnota online srovnání dvou naprosto odlišných produktů povinného ručení pouze z pohledu ceny může být v konečném důsledku zavádějící," uvádí pro Aktuálně.cz.

Srovnání nekončí

Jak provozovatelé srovnávačů říkají, hodnotit budou finanční produkty dál, i když to společnostem vadí. Pojišťovnám podle nich chybí nástroj, jak jim zveřejňování informací o cenách zakázat.

Jediné, co mohou udělat, je, že vypoví makléřskou smlouvu, na základě které lze pojištění na internetu prodávat.

Problém při srovnávání může nastat pouze tehdy, pokud pojišťovna změní způsob výpočtu cen. "To udělala třeba Generali. Nevíme, jaký vzorec používá, takže nefunguje kalkulátor, do kterého by lidé zadali jednotlivé parametry," komentuje Ronovský. Doplňuje, že v tomto případě může klient zjistit cenu konkrétního produktu telefonicky.

 

 

Právě se děje

Další zprávy