Největšímu pekaři v Česku má pomoct sázka na třináctku

Kateřina Vokurková Kateřina Vokurková
3. 7. 2013 20:30
United Bakeries chtějí do třinácti regionálních pekáren vrátit tradiční výrobky
Pekárna chleba.
Pekárna chleba. | Foto: Radek Pecák

Praha - Největší pekař v tuzemsku, skupina United Bakeries, je od počátku tohoto roku ve ztrátě, ale už připravuje dílčí kroky, jak se z ní dostat.

"Propad z loňského roku pokračuje i letos," cituje deník Insider staronového výkonného ředitele Ivana Fleka, který se do firmy vrátil po devíti letech. Podle něj se měsíční tržby v současné době pohybují okolo 200 milionů korun, zatímco ještě v loňském roce dosahovaly výše zhruba 240 milionů korun.

Tržby United Bakeries se loni snížily z 3,16 miliardy korun na 2,67 miliardy. Zisk EBITDA (zisk před započtením úroků, daní a odpisů) pak meziročně klesl o více než třetinu na 315,22 milionu korun.

Dva poslední roky se United Bakeries potýká především s následky dvou akcí: nevydařené fúze s holdingem Agrofert Andreje Babiše a se ztrátou hlavního odběratele pečiva, firmy Ahold.

Firma propustila během uplynulého čtvrtletí osmdesát z celkových 1500 zaměstnanců. "V drtivé většině ale ve firmě zůstal motivovaný tým, který čekal na to, až přijde někdo s trochou elánu a nápady. Myslím, že by se nám to mělo povést," věří v návrat k zisku ředitel Flek, a to i přes to, že experti z oboru považují letošní rok za nejhorší v historii pekařství.

United Bakeries chystají konkrétní kroky: do třinácti regionálních pekáren se mají vrátit tradiční výrobky. Pekárny budou mít právě pro tyto produkty vlastní design i vlastní logo.

Byznys v deníku Insider

Co udělaly plány Andreje Babiše s United Bakeries? Jak se chce největší pekař v zemi dostat do zisku? Čtěte v deníku Insider

 

Právě se děje

Další zprávy