Největší cenu má v Česku značka Škoda Auto

rg
27. 11. 2007 11:45
Stupně vítězů doplňují tradiční piva
Škoda Transportations v Plzni - tady vyrábí tramvaje mj. i pro polskou Wroclav, italskou Cagliari nebo americkou Tacomu a Portland.
Škoda Transportations v Plzni - tady vyrábí tramvaje mj. i pro polskou Wroclav, italskou Cagliari nebo americkou Tacomu a Portland. | Foto: Tomáš Adamec, Aktuálně.cz

Praha - Nejhodnotnější českou značkou je Škoda Auto, následují ji pivovary Plzeňský Prazdroj a Budějovický Budvar. Vyplývá to z ankety Hospodářských novin, které se zúčastnilo téměř čtyřicet odborníků na reklamu, marketing, finance a právo.

Ekonom Aleš Michl z Raiffeisenbank říká, že značka tvoří v průměru asi dvacet procent z hodnoty celé společnosti. Někdy se ale může podílet i více než polovinou.

Čtvrté místo obsadila obuvnická firma Baťa a na pátém je výrobce nealkoholických nápojů Kofola.

Odborníci tvrdí, že v České republice se na značku nehledí se stejnou vahou jako v zahraničí. Poukazují na nedávnou proměnu Živnobanky v banku UniCredit. O svá jména postupně přišel provozovatel pevných linek, tedy Český Telecom, i všichni mobilní operátoři.

Ze světového hlediska si nejlépe vede internetový vyhledavač Google. Druhou společností v pořadí je General Electric a na bronzové příčce se umístil softwarový gigant Microsoft. Čtvrté místo obsadila limonáda Coca-Cola a americkou čtveřici doplňuje čínský China Mobile.

Souvislosti:

 

Právě se děje

Další zprávy