Nejekologičtější auta v Česku prodává Toyota

Radek Pecák Radek Pecák
7. 4. 2010 17:44
Na opačném konci jsou výrobci sportovních aut jako Porsche či Infiniti
Také díky modelu Prius má Toyota pověst značky myslící na ekologii
Také díky modelu Prius má Toyota pověst značky myslící na ekologii | Foto: Aktuálně.cz

Praha - Poprvé dnes zveřejnil Svaz dovozů automobilů tabulku, z níž vyplývá jaké průměrné emise CO2 vypouštějí do ovzduší vozy, které ta která značka u nás v daném období prodala.

Vyplývá z ní, že z automobilek, které prodávají široké spektrum modelů a mají objemy prodeje alespoň ve stovkách kusů, prodává v tomto ohledu nejekologičtější auta japonská Toyota. V průměru jsou emise CO2 z každého jejího vozu v přepočtu na ujetý kilometr 135 gramů CO2. Je to o deset gramů lepší výsledek než jakého dosáhla tuzemská automobilka.

Mladoboleslavská Škodovka si ale ani v tomto ohledu vůbec nevede špatně, protože  kromě Smartu (101 gramů) a Mini (141 gramů) je už lepší jen Fiat a Chevrolet (oba 139 gramů).

Nejvíce CO2 vypouštějí vozy luxusních značek 

Na opačném konci žebříčku stojí značky, které prodávají především velké a výkonné automobily. Nepočítáme-li Porsche (263 gramů) a Infiniti (dokonce 284 gramů CO2 na ujetý kilometr), které prodaly za čtvrtletí jen pár desítek automobilů, pak nejvyšších průměrných emisí tohoto skleníkového plynu dosáhly u nás prodané modely značky Mercedes-Benz (206 gramů) a Volvo (202 gramů.)

Ze statistiky také vyplývá, že osobní automobily na alsternativní paliva jako stlačený zemní plyn CNG, zkapalněný ropný plyn LPG a třeba lihové palivo E85, se u nás prakticky neprodávají. Vozů, které jsou rovnou jako nové vybavené systémem na spalování CNG se za tři měsíce prodalo jen 12, aut na LPG 15 a těch, které mohou jezdit na E85 dokonce jen 5.   

 

Právě se děje

Další zprávy