Majitel ETA: Dodáme firmě nadšení a peníze

Miroslav Čepický
12. 7. 2007 8:38
Gabriel Eichler chce dál posilovat značku ETA
Foto: Tomáš Adamec, Aktuálně.cz

Praha - Tradiční výrobce žehliček, mixérů a dalších domácích spotřebičů ETA nedávno změnil majitele. Firmu i její dceřinou společnost Plastkov koupila investiční skupina Benson Oak. Její šéf Gabriel Eichler chce rozšířit sortiment a posílit značku ETA i v cizině.

A.cz: Zatím vaše investice směřovaly hlavně do firem z oboru informačních technologií. Proč Benson Oak investoval do ETY?

Rozhodli jsme se investice diversifikovat. Nechceme sázet jen na jedno odvětví. Nebo jen na jednu fázi vývoje firmy. Reagujeme na vývoj trhu. Koupě ETY je jeden z důsledků rozhodnutí, které jsme udělali před lety.

A.cz: Čím je pro vás ETA atraktivní?

Firma má dvě části. Kromě výroby elektrických spotřebičů také výrobu pro automobilový průmysl. Ta se rozvíjí mnohem rychleji a v Česku je s ohledem na silný autoprůmysl ještě atraktivnější. Poptávka po elektrických spotřebičích zdaleka neroste takovým tempem.

A.cz: Je zajímavá ETA i jako značka?

Na základě průzkumů v domácnostech je to jedna z pěti nejznámějších značek v Česku. Je to dobrá značka a budeme ji rozvíjet a posilovat. ETA je nyní známá hlavně v Česku, na Slovensku, trochu v Maďarsku a v Rusku. Chceme pokračovat v rozšiřování portfolia produktů značky v těchto zemích.

A.cz: Jak jste spokojen se současným stavem firmy?

Současné vedení pracuje dobře. Management, který začal do firmy nastupovat od roku 2001, udělal velký kus práce. Předtím firmu vlastnily fondy z kupónové privatizace, které brzdily její vývoj. Mnoho dobrých lidí odešlo. Ti, kteří zůstali, tak pokračují úspěšně.

A.cz: Neplánujete tedy vůbec žádné změny?

Zatím nevidím důvod. Hledáme ovšem stále nové produkty. Budeme rozšiřovat sortiment.

A.cz: Kterým směrem se chcete vydat?

Nedávno se firma pustila do ETA Tools - nástrojů pro kutily. To je perspektivní, protože víc a víc lidí má peníze, potřebu a zájem si tyto nástroje kupovat. A víc lidí si v současnosti kupuje a opravuje domy a byty, takže trh nástrojů bude růst. Také v domácích spotřebičích chceme přidávat nové výrobky.

Foto: Tomáš Adamec, Aktuálně.cz

A.cz: Plánujete použít značku ETA i na výrobky lišící se od tradičního sortimentu firmy?

Právě například ETA Tools už potvrzují, že jméno ETA je možné použít i na jiné než tradiční výrobky. Musí být ale v dobré kvalitě.

A.cz: Použili byste značku firmy i pro jiný byznys? Třeba kdyby vás někdo přesvědčil, že ETA může například vyrábět jízdní kola, která mají šanci uspět na trhu?

Nevylučuji to, ale zatím se vše odvíjí od elektrospotřebičů. Naše výrobky musí mít základ v elektrickém pohonu. Pokud to bude jízdní kolo na elektrický pohon, tak možná.

A.cz: Jak ještě chcete zvyšovat hodnotu firmy?

Firmy mnohokrát potřebují dostat novou dimenzi. Už jen to, že má firma jako ETA nového majitele, je přínos. Firmy často potřebují majitele, který chce něco dělat. Ten bývalý už třeba dosáhl, čeho chtěl, je unavený.

A.cz: Takže ve firmě vnímáte rezervy. Jak je využijete?

Management je dobrý, jak už jsem říkal. Je ale třeba do chodu firmy vložit nový zájem, další nadšení. Změna majitele firmy je často vhodná. Bývalí majitelé tam chodí méně, dívají se na výkazy, konzervativně se stavějí k novým myšlenkám, mají jiné zájmy.

Noví jsou naopak připraveni dále investovat do věcí, které mohou firmu někam posunout. Lidé ve firmě už vycítili naše zájmy a už přicházejí s novými nápady. Na dobré návrhy je peněz dost.

 

Právě se děje

Další zprávy