Land Rover nabídne možnost kompenzace CO2

Radek Pecák Radek Pecák
22. 1. 2010 13:26
Jaguary a Land Rovery začíná do Česka vozit rakouská firma
Nový Jaguar XJ se začne v ČR prodávat v dubnu
Nový Jaguar XJ se začne v ČR prodávat v dubnu | Foto: Aktuálně.cz

Praha - Jako první automobilka v Česku nabídne Land Rover zákazníkům  možnost kompenzace emisí CO2, které jejich vůz vypustí do ovzduší během prvních 75000 kilometrů v provozu. Při tiskové konferenci k začátku působení na českém trhu jako oficiální dovozce to dnes oznámili představitelé firmy Jaguar Land Rover Austria.

Pokud se zákazník rozhodne se programu zúčastnit, zaplatí zhruba 3500 až 6200 Kč podle objemu motoru. Peníze pak firma použije na podporu projektů na výrobu obnovitelné energie jako jsou například větrné elektrárny v Turecku, vodní elektrárny v Číně či nízkoenergetické pece v Ugandě.

Český trh bude řízen ze Salcburku

Nový dovozce, který je dceřinou firmou automobilky a zároveň působí i na chorvatském trhu, bude své české aktivity obhospodařovat ze Salcburku, kde sídlí. Zastoupení pro tuzemský trh převzala po společnosti AMT, která loni kvůli finančním problémům jako dovozce skončila.

Značku Jaguar bude nově na českém území zastupovat pět autorizovaných prodejců, vozy Land Rover bude prodávat ještě o jednoho dealera více   

Nový Jaguar XF bude k mání od dubna 

Jaguar v současnosti nabízí tři modelové řady. Nejlevnější XF začíná na ceně 1,25 milionu korun. Nová vlajková loď XJ, která se na trh dostane v dubnu, bude začínat na 2,05 milionu Kč. Nejdražší je kupé XK, za které musí zákazník zaplatit nejméně 2,4 milionu korun. Land Rover nabízí šest řad s cenou od zhruba 800.000 Kč. Stále je v nabídce i legendární model Defender vyráběný v téměř nezměněné podobě již 62 let. 

V Česku v současnosti jezdí zhruba 1600 jaguarů a 6600 vozů Land Rover. Loni v tuzemsku prodej nových vozů Jaguar klesl o 30 procent na 104 aut. Prodej Land Roveru stagnoval na 141 automobilech. Tato čísla chce nový dovozce výrazně zvýšit.

Britská automobilka Jaguar Land Rover je již půldruhého roku ve vlastnictví indické skupiny Tata, která tradiční britskou automobilku koupila do Fordu. Podle Modelharta tak tradiční britské značky potkalo to nejlepší, co mohlo. Na rozdíl od Fordu totiž nechává Tata výrobcům úplnou konstrukční nezávislost.

 

Právě se děje

Další zprávy