Kofola kupuje miliardového konkurenta

Tomáš Fránek
13. 3. 2007 20:00
Brno - Kofola se chce stát většinovým majitelem společnosti vytvořené s třetím největším výrobcem nealkoholických nápojů v Polsku, firmou Hoop.
Z oficiální kampaně společnosti Kofola.
Z oficiální kampaně společnosti Kofola. | Foto: Aktuálně.cz

Kofola oznámila, že akcionáři obou firem uzavřeli vstupní dohodu o možnosti sloučení obou firem.

"Po této fúzi by vznikla nápojářská skupina, která by působila na polském, českém, slovenském, maďarském a ruském trhu a jejíž celkový obrat by v přepočtu dosahoval více než 8 600 000 000 korun," oznámila Kofola.

Boj o střední Evropu
Autor fotografie: Aktuálně.cz

Boj o střední Evropu

  • Kofola je podle tržeb dvojkou na českém trhu za celosvětovým nápojářským gigantem Coca Cola.
  • Loni dosáhly celkové tržby Kofoly rekordních 3,5 miliardy korun. V Česku vzrostl obrat meziročně o více než 12 procent na 2,25 miliardy korun.
  • A firma se chce ještě výrazně prosadit v celé střední Evropě. "Na Slovensku jsme už jedničkou. Naším cílem v příštích pěti letech je dostat se do první trojky v celém středoevropském regionu tedy na Slovensku, v Maďarsku a Polsku," uvedl v Hospodářských novinách šéf Kofoly Jannis Samaras.
  • Spotřeba nealkoholických nápojů v Česku po období mnohaletého růstu přitom mírně klesala.
  • Každý Čech a Moravan jich podle posledních dostupných údajů v roce 2005 vypil v průměru 271 litrů, meziročně o čtyři litry méně.
  • Podle tajemníka Svazu výrobců nealkoholických nápojů Zdeňka Humla lidé v Česku stále patří k předním konzumentům nealka v Evropě. Spotřeba už nemá dále klesat, vzroste prodej kvalitních značkových nápojů.

V Polsku tak vznikne společnost Kofola-Hoop, která bude obchodována na varšavské Burze cenných papírů. "Výsledkem fúze bude stav, kdy akcionáři Kofola Holding budou většinovým vlastníkem takto vzniklé nové firmy," uvedla firma ve svém prohlášení.

Hoop je významný polský výrobce nealkoholických nápojů, do jehož portfólia patří téměř 100 položek různých druhů nápojů. Mezi nejoblíbenější značky patří například Zozole, Shrek nebo Flip.

V současné době vlastní tři výrobní závody a zaměstnává zhruba 1500 lidí.

Právě o Polsku se spekulovalo v souvislosti s další expanzí Kofoly.

Kofola je podle tržeb dvojkou na českém trhu za celosvětovým nápojářským gigantem Coca Cola.

Loni dosáhly celkové tržby Kofoly rekordních 3,5 miliardy korun. V Česku vzrostl obrat meziročně o více než 12 procent na 2,25 miliardy korun.

A firma uvedla, že se chce výrazně prosadit v celé střední Evropě. "Na Slovensku jsme už jedničkou. Naším cílem v příštích pěti letech je dostat se do první trojky v celém středoevropském regionu - tedy na Slovensku, v Maďarsku a Polsku," uvedl v Hospodářských novinách šéf Kofoly Jannis Samaras.

V případě Kofoly a firmy Hoop jde už druhou velkou česko - polskou transakci n trhu s nealko nápoji. Asi před dvěma roky prodala společnost Walmark část aktiv své nápojářské divize polské společnosti Maspex.


 

 

Právě se děje

Další zprávy