Jančura chce vyslat žluté vlaky RegioJet na Ústecko

olb
26. 10. 2009 16:40
Ústecký kraj má možnost v příštích deseti letech ušetřit až 700 milionů korun.
Vlaky RegioJetu by měly ctít "firemní barvy" mateřské Student Agency, která se proslavila především žlutými dálkovými autobusy.
Vlaky RegioJetu by měly ctít "firemní barvy" mateřské Student Agency, která se proslavila především žlutými dálkovými autobusy. | Foto: Regiojet

Ústí nad Labem - Dřív než na trati v Česku vyjedou žluté rychlíky, možná se vlaků od Radima Jančury dočkají lidé z Ústecka. Společnost RegioJet patřící do Jančurovy skupiny Student Agency předala Ústeckému kraji nabídku na regionální dopravu.

 

Podle Radima Jančury by měla být při smlouvě na deset let až o 700 milionů korun levnější než nabídka Českých drah. Železniční dopravu v kraji chce RegioJet provozovat od roku 2011 celých deset let ve stejném rozsahu, jako ji kraj objednává dosud.

 

"Ústecký kraj přišel na řadu mezi prvními proto, že víme, že hodlá podepsat smlouvu na 10 až 15 let s Českými drahami a že zveřejnil požadavky Českých drah na financování," oznámil dnes Radim Jančura. Podle něj požadují České dráhy po Ústeckém kraji na příští rok zhruba 688 milionů korun, a to i za provoz linek objednávaných jinými kraji zasahujícími do Ústeckého regionu.

 

 

Jančura plánuje, že jeho RegioJet nabídne levnější alternativu k Českým drahám postupně ve všech krajích v oblasti provozování krajské železniční dopravy s postupným rozšířením do všech regionů České republiky. 

 

Pokud kraj nabídku RegioJetu využije, mohli by se cestující dočkat levnějších jízdenek, oproti současným cenám až o 15 procent. Ústeckému kraji RegioJet garantuje i to, že 98 procent vlaků dojede včas, jinak může provozovatel dostat penále. Firma předpokládá, že provozování nových vlaků by na železnici přilákalo až o 30 procent více cestujících.

 

Situací ve vlakové dopravě by se mělo zabývat mimořádné zastupitelstvo kraje v polovině listopadu. Radní odpovědný za dopravu Jiří Šulc (ODS) sdělil minulý týden ČTK, že samotný kraj není schopen zaplatit navýšení požadavků Českých drah. Kvůli krizi  mu nyní schází téměř miliarda korun, spoléhá se proto na pomoc státu.

 

Právě se děje

Další zprávy