Internet ovládl přímé bankovnictví

Adam Junek
26. 7. 2006 10:00
Praha - Jak se nejlépe vyhnout návštěvě banky? Češi tuto otázku stále častěji řeší pomocí internetu. Už 14 procent z těch, kteří využívají přímé bankovnictví, do banky "surfuje".

Vyplývá to z nejnovějšího průzkumu institutu GfK, který ukazuje, že internetbanking letos poprvé předběhl telefonické bankovnictví i dříve velmi populární GSM Banking. Přesto stále okolo devadesáti procent lidí zajde i na pobočku banky a pětina několikrát do měsíce.

A jak hodnotí klienti své banky při službách přímého bankovnictví? To zjišťovala agentura Network Media Service. Z tohoto průzkumu také mimo jiné vyplynulo, že více než polovina zákazníků českých bank využívá aktivně přímé bankovnictví a jen necelá pětina se ho naprosto straní.

V rámci průzkumu klienti známkovali jednotlivé banky. Internetbanking s přehledem ovládla eBanka, kterou v současné době kupuje konkurenční Raiffeisenbank. Za ni se zařadila ČSOB a Česká spořitelna.

Po telefonu jsou nejmilejší patrně operátoři Komerční banky, protože je podle zákazníků nejlépe hodnocena za telefonické bankovnictví. Následují zbylé dvě banky velké trojky - ČS a ČSOB.

A na co se Češi přes internet nejčastěji kouknou? Vede zůstatek na účtu a zhruba týden staré provedené transakce. Nejvíce si pak cení provádění platebních příkazů, tvrdí studie NMS.

 

Právě se děje

Další zprávy