reklama
 
 

Inspekce chce na webu zveřejňovat falšované potraviny

19. 2. 2012 14:15
SZPI chce usilovat i o změnu zákona o potravinách, řekl ústřední ředitel Jakub Šebesta

Praha - Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) se chystá na svých webových stránkách zveřejňovat údaje o falšovaných potravinách, u nichž výrobce například některé složky nahradil levnějšími, aniž by o tom zákazníky náležitě informoval.

Spolupráci chce inspekce nabídnout i svým evropským partnerům.

V pořadu Otázky Václava Moravce to v neděli řekl ústřední ředitel SZPI Jakub Šebesta. Jeho úřad podle něj bude usilovat i o novelu zákona o potravinách.

"Dávala by se tam zjišťování dozorových orgánů, týkající se potravin, které jsou prokazatelně falšovány," řekl Šebesta. SZPI chce nabídnout v rámci nově zveřejňovaných informací i prostor svým partnerům z Evropské unie, kteří by mohli prezentovat také svá zjištění.

Inspekce chce změnu zákona

SZPI podle Šebesty požaduje také změnu zákona o potravinách.

"Chtěli bychom takové oprávnění, že pokud se zjistí falšovaná potravina v jedné šarži, tak aby se mohly pozastavit další šarže této potraviny," řekl Šebesta.

Do doby, než bude na náklady prodávajícího nebo dovážejícího provedena analýza na danou látku, tak nebude moci být uvedena do oběhu. Další dodávku těchto potravin bude možné podmínit provedením nezbytné analýzy.

Zákon o potravinách sice pojem falšovaná potravina neobsahuje, nicméně podle údajů na webu inspekce jde o potraviny, u kterých jsou uvedeny nepravdivé, nedoložené, neúplné, nepřesné, nejasné, dvojsmyslné nebo přehnané údaje.

Kontrola objevila prošlé potraviny

SZPI v posledním týdnu při běžných kontrolách našla v některých prodejnách tuzemských řetězců sýry a masné výrobky s nesprávným datem spotřeby, přičemž některé potraviny byly i prošlé.

Se všemi obchodníky, u kterých zjistila prodej potravin se špatným datem spotřeby, zahájí správní řízení. Podle mluvčího SZPI Michala Spáčila se totiž jedná o nekalé obchodní praktiky prodejců, které jsou zakázány zákonem o ochraně spotřebitelů.

autor: ČTK | 19. 2. 2012 14:15

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama