Plzeň - Doznívající krize a také zvýšení spotřební daně z piva od loňského ledna. To v důsledku znamenalo, že lidé méně kupovali piva Plzeňského Prazdroje a firma tak ve finančním roce končícím 31. března vykázala oproti minulému období pokles tržeb i zisku.
Tržby z prodeje zboží, vlastních výrobků a služeb ve výši byly v daném období 14,559 mld. Kč, což je o pět a půl procenta méně než před rokem. Zisk před zdaněním dosáhl 4,180 miliard korun, což je pokles dokonce o 10,8 procenta.
"V posledních dvou letech byl celý český trh s pivem výrazně ovlivněn obtížnými podmínkami. Jedním z nejvíce negativních vlivů bylo zvýšení spotřební daně z piva v době složité ekonomické situace. Toto daňové opatření naprosto nesplnilo očekávání vlády a negativně poznamenalo další rozvoj i investiční možnosti pivovarského sektoru," komentoval výsledky generální ředitel společnosti Plzeňský Prazdroj Doug Brodman.
Vloni prodej těsně pod hranicí 10 milionů hektrolitrů
Prazdroj vloni včetně licenční výroby v zahraničí prodal 9,9 milionů hektolitrů piva. Společnost zaměstnávala v Plzni, Nošovicích, Velkých Popovicích a distribučních centrech 2300 zaměstnanců.
Plzeňský Prazdroj je členem společnosti SABMiller, jedné z největších světových pivovarnických společností, s pivovarnickými aktivitami či distribucí ve více než 60 zemích světa napříč šesti kontinenty.