Energická blondýnka učí Němce platit za zprávy na netu

Daniel Köppl
12. 6. 2013 18:45
Německý deník Bild spustil mediální revoluci, kterou připravoval dva roky
Donata Hopfenová, manažerka německého Bildu
Donata Hopfenová, manažerka německého Bildu | Foto: Aktuálně.cz

Berlín - Donata Hopfenová měla poslední dva roky jeden zásadní úkol: přimět čtenáře německého Bildu, aby za zprávy na internetu začali platit. Proto nemohla v noci na dnešek dospat - finále celé operace totiž propuklo, popisuje ve středečním vydání (také placený) deník Insider.

Ještě v roce 2007 prodával německý bulvární Bild více jak 3,5 milionu výtisků denně. Dnes prodává zhruba o milion méně. Jemná blondýnka s modrýma očima Hopfenová připravila mediální revoluci, která má vydavatelství Axel Springer (patří mu Bild) přinést další příjmy a německé čtenáře naučit platit za něco, co dosud bylo zadarmo. "Dva roky jsme pracovali na tom, aby vše klaplo maximálně jednoduše. Třídili jsme redakční obsah, řešili technické věci a především pracovali na tom, aby nabídka byla přehledná. To nejtěžší však bylo přesvědčit novináře o tom, že oni sami musí rozhodnout o tom, co bude zpoplatněné a co nikoliv," řekla  pro německý týdeník Horizont.

O tom, že Bild.de neponechává nic náhodě, svědčí i fakt, že se zpoplatněním počkal na to, až bude mít práva na německou fotbalovou ligu. Jedním z hlavních taháků by tak měl být projekt Bundesliga v Bildu. Sestřihy zápasů a velký informační servis si totiž můžete (pozor!) koupit teprve poté, co zaplatíte některé ze tří základních balíků předplatného tohoto magazínu.

Byznys v deníku Insider:

Jak se rodil projekt placených zpráv na internetu? Jak vypadá nový koncept předplatného? Čtěte článek Daniela Köppla

 

Právě se děje

Další zprávy