reklama
 
 

E-shopy musí vracet zákazníkům i poštovné, nečiní tak

5. 10. 2011 9:49
Jedná se o značně rozšířenou záležitost, upozornil časopis dTest. Zboží pak ale zdraží

Praha - Zákazníci mají právo na to, aby jim e-shop, pokud ve čtrnáctidenní lhůtě odstoupí od koupě zboží v internetovém obchodě, vrátil nejen zaplacenou cenu zboží, ale také poštovné.

Na to, že tak zhusta nečiní, upozornil časopis dTest. Podle Jana Votočky, právního poradce časopisu je to v rozporu se zákonem. Podle rozhodnutí Evropského soudního dvora totiž musí vracet nejen cenu zboží, ale i poštovné.

Zákazníci vrácení částky za poštovné zatím nevyžadují, protože vesměs o nařízení neví.

„Povinností e-shopů je vrátit nejen kupní cenu za zboží, ale i částku, kterou spotřebitel uhradil jako poštovné (popř. balné a další náklady) za cestu zboží od prodejce k němu," říká Jan Votočka a dodává: „Spotřebitel ze zákona nese pouze náklady spojené s vrácením zboží, tedy za zaslání zboží zpět prodejci."

Zboží na internetu zdraží 

Votočka upozorňuje, že internetové obchody budou muset svoji praxi v dohledné době změnit. Jinak by se totiž vystavily sankcím ze strany České obchodní inspekce.

Bohužel to však bude mít i negativní stránku pro nakupující na internetu, protože pravděpodobně obchodníci své prodávané zboží zdraží. "Internetové obchody budou muset pokrýt náklady vzniklé vracením poštovného," sdělil Votočka. Podle něho se také zvýší počet lidí odstupujících od kupní smlouvy, neboť toto rozhodnutí bude pro ně znamenat jen malou finanční ztrátu.

autor: Ekonomika | 5. 10. 2011 9:49

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama