ČOI si posvítila na e-shopy, každý druhý chyboval

Veronika Skálová Veronika Skálová
5. 2. 2010 11:20
Internetové obchody neposílají české návody, nedodržují reklamační lhůty a špatně své zákazníky informují o jejich právech.
Víc než polovina kontrolovaných obchodů v některém bodě porušila spotřebitelská práva.
Víc než polovina kontrolovaných obchodů v některém bodě porušila spotřebitelská práva. | Foto: Aktuálně.cz

Brno - Jen poloviční šanci, že se obchod uskuteční podle všech pravidel, máte při nakupování v internetových obchodech. Vyplývá to ze zjištění České obchodní inspekce, která v lednu kontrolovala namátkou 44 vybraných virtuálních obchodů.

V pětadvaceti z nich zjistili potíže. "Ze strany provozovatelů internetových obchodů nejsou dodržovány povinnosti spojené s informováním zákazníka zejména o právu na odstoupení od kupní smlouvy, o právech souvisejících s odpovědností za vady," přiblížil nejčastější pochybení mluvčí České obchodní inspekce Tomáš Vozáb.

Pravděpodobnost stížností nakupujících na internetové obchody je čím dál častější. Stále jich totiž přibývá a stoupají i počty těch, kteří takto nakupují.

Chyběly i české návody

Inspektoři ale zjistili i chyby, které jsou pro zákazníka mnohem nepříjemnější. U některých výrobků chyběly návody k použití v českém jazyce a sami spotřebitelé si u inspekce stěžovali na nedodržování lhůt určených pro reklamaci.

Samozřejmostí není ani to, že na internetových stránkách obchodu zákazník zjistí, kdo je jeho provozovatelem a kde sídlí.

"Ve všech případech, kde bylo zjištěno porušení, bude s kontrolovanými osobami zahájeno správní řízení," dodal Vozáb.

 

Právě se děje

Další zprávy