Českému multimilionáři je 47 let a pije nejradši Kofolu

Veronika Skálová Veronika Skálová
23. 6. 2011 12:23
Majitelé milionových majetků nejčastěji přispívají na charitu doma v Česku
Milion korun není pro multimilionáře žádná investice, utratí jej za koníčky a cestování.
Milion korun není pro multimilionáře žádná investice, utratí jej za koníčky a cestování. | Foto: Aktuálně.cz

Praha - Kdo jsou, jak přemýšlí a investují takzvaní dolaroví milionáři v Česku, zjišťovala privátní J&T banka. Jde o boháče, kteří vlastní v přepočtu alespoň milion dolarů, tedy nejméně 18 milionů korun.

Podle průzkumu banky je typickým dolarovým milionářem sedmačtyřicetiletý muž, který je připraven na nepříliš příznivý vývoj na finančních trzích. Milion korun pro něj nepředstavuje zásadní investiční kapitál, nezapomíná na charitu. A je patriot.

Mezi multimilionáři jsou nejhojněji zastoupení podnikatelé, do této skupiny spadá 66 procent dolarových milionářů, patnáct procent z nich je zařazeno ve skupině „osoba samostatně výdělečně činná", 14 procent pracuje pro někoho jiného v pozici zaměstnance.

Milion investují sami do sebe

Banka J&T se spolu se prostřednictvím agentury Perfect Crouwd zajímala o to, jak by milionáři naložili s milionem a deseti miliony korun. Rozdíl je výrazný.

Zatímco jeden milion korun by většina oslovených investovala do svých koníčků, cestování či vzdělání svých dětí, desetinásobek této částky už představuje zajímavou dlouhodobou investici.

"Více než polovina dotázaných (59 %) by jednoznačně zvolila investici do nemovitosti, zvolená nemovitost by však podléhala přísnému výběru. Druhou nejčastěji zvolenou investicí by pak byly akcie (36 %), a to i přes to, že ji jednoznačně řadí do rizikových investic," uvedla banka.

Ohledně inflace jsou multimilionáři skeptičtější než Česká národní banka. Zatímco ta stanovila svůj letošní inflační cíl na úrovni dvou procent, bohatí lidé očekávají, že spotřebitelské ceny porostou meziročně o více než 3 procenta.

Pomoc při katastrofách i pro děti

Čeští boháči nezapomínají podle průzkumu ani na charitu. Téměř tři čtvrtiny z nich pomáhají organizacím v České republice, nejčastěji v případě přírodních katastrof (26 procent). Častými adresáty finančních příspěvků jsou i organizace pomáhající ohroženým dětem (20 procent).

Naopak nejméně často přispívají milionáři na zvířata a dopravu, příliš velké oblibě se netěší ani ekologie nebo rozvoj regionu.

Kofola, české pivo a boty

Značka je při nákupech pro dolarové milionáře důležitá zejména z pohledu kvality a spolehlivosti, mezi českými firmami oceňují ty tradiční, které uspěly i v zahraničí, jako je obuvnická značka Baťa.

"Ovšem ani český milionář neodolá hlasům nostalgie a rád se vrátí do dob svého mládí, kdy se pila Kofola. Právě tento nápoj zvítězil mezi českými značkami na celé čáře. Mezi další oblíbené české značky patří již tradičně Pilsner Urquell, Škoda (i když jako oblíbený automobil si ji vybrala pouze 3 % respondentů) a Becherovka," zjistila banka v průzkumu.

 

Právě se děje

Další zprávy