reklama
 
 

Češi utahují opasky, domácí mazlíčkové ale krizí netrpí

2. 9. 2012 14:05
Majitelky psích salónů nebo hotelů pro kočky pokles tržby nezaznamenaly

Praha - Domácí mazlíčci ekonomický propad příliš nepocítili. Na rozdíl od sebe je Češi nešidí a neustále jim dopřávají stejný komfort, krize nekrize.

Vyplývá to ze zkušeností podnikatelek, které oslovil online deník Aktuálně.cz. Provozují kočičí hotely nebo salóny, ve kterých nabízejí především pejskům všemožné služby od mytí a stříhání po parfémování, bylinné koupele, akupunkturu, aromamasáže, dobarvování srsti nebo lakování drápků.

Lidé šetří jen na odvozu

Například Věra Pavlíková, která u Berouna provozuje Hotel Trubská, tvrdí, že se průměrná půlroční útrata na jednoho klienta během posledních třech let nezměnila. V roce 2011 se jednalo o 4 740 korun, v roce 2009 o 4 083 korun.

"Hotel jsem otevřela v druhé polovině roku 2008, a za ten to bylo 2 810 korun. Když ho vynásobíte dvěma, dostanete porovnatelné údaje," doplňuje pro Aktuálně.cz.

Základní cena ubytování za den činí 150 korun. Zákazník si ale může připlatit za třídu Komfort nebo Luxus (v tomto pokojíku kočka najde i sofa, přírodní kmen ke šplhání a čerstvou trávu), dále zaizolovanou místnost a venkovní výběh.

Hotel je podle ní ziskový a lidé ubytovávají své čtyřnohé přátele stále ve stejně drahých klecích. Šetřit začali pouze na jedné věci, a to na dopravě, kterou si dříve od paní Pavlíkové objednávali. Nyní si dle její zkušenosti častěji vozí kočky sami.

Fotografie z filmového festivalu pro psy:

Podle Lucie Průšové Herejkové, která ubytovává kočky v pražském hotelu Mazlíček, se celková útrata sice nezměnila, zákazníci ale změnili své chování.

Méně peněz u ní nechají v únoru a březnu, protože začali v krizi omezovat zimní dovolenou. Zároveň ale roste obliba v dalších měsících, především v květnu a říjnu.

"Tak čtyřicet procent zákazníků ubytuje kočku na zhruba deset dní v roce," uvádí Herejková s tím, že podobná služba pak stojí okolo 1 400 korun - základní cena za jeden den ubytování činí 140 korun.

Jitka Velemanová, která provozuje v Mladé Boleslavi psí salón, má podobnou zkušenost. Zájem o služby se prý nezměnil a klientela dokonce přibývá. "I přes mírné zdražení žádnou krizi necítím. Byznys je ziskový," tvrdí podnikatelka.

Pokud bychom ovšem v řadách zvířat měli hledat, kdo na krizi doplatil, byla by obětí zřejmě velká plemena psů. Páníčkové totiž více než specializované chovatelské potřeby začínají využívat akce v hypermarketech. Například firma "Psí hotel a salón Mája" hlásí pokles tržeb o čtyřicet procent.

Konkurence houstne

Podnikatelé, kteří vydělávají na poskytování služeb pro zvířata, zároveň doplňují, že významná část jejich zákazníků pochází ze zahraničí. Tuto zkušenost mají v první řadě majitelky kočičích hotelů. Podle Herejkové cizinci ubytovávají zvířata v Česku, protože jim tuzemské ceny přijdou příznivé.

Pavlíková přitom připouští, že jí cizinci vozí kočky do hotelu méně než dříve. "Ale na tržbách se to naštěstí neodrazilo, zase byl příliv nových českých klientů, takže obrat mi neklesl," komentuje pro Aktuálně.cz.

Provozovatelé služeb pro psy nebo kočky se také shodují, že samotná živnost ale dlouhodobě nijak výdělečná není, přestože na ní Češi nešetří.

Například Herejková označuje svůj plat za průměrný. Její náklady sice rostou, samotnému zdražování se ale brání. Pokud jí totiž dle jejích slov v posledních letech něco "zkomplikovalo" podnikání, tak to nebyla krize, ale rostoucí konkurence v odvětví.

Že byznys není zrovna ziskový, potvrzuje také Pavlína Srnová, která provozuje Salon Sally. Ta si také jako jediná myslí, že Češi začali v posledních letech šetřit i na svých mazlíčcích.

Foto: Ztracení domácí mazlíčci z Fukušimy:

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Hotel pro kočky ve vašem okolí.

autor: Tereza Holanová | 2. 9. 2012 14:05

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama